رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۸۶

لاریجانی: سیاست هسته‌ای تغییر نمی‌کند

علی لاریجانی، دبیر سابق شورای امنیت ملی امروز سکوت چند روزه خود را شکست و در رم اعلام کرد با آمدن سعید جلیلی، دبیر جدید، تغییری در سیاست هسته‌ای ایران ایجاد نخواهد شد.

علی لاریجانی و سعید جلیلی دبیر سابق و کنونی شورای عالی امنیت ملی ایران، امروز برای مذاکره با خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره پرونده هسته‌ای وارد رم شدند.

به گزارش ایرنا لاریجانی به خبرنگاران گفت: "برنامه مذاکرات امروز با آقای خاویر سولانا مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در رم ، بر اساس برنامه ریزی قبلی مبنی بر مسایل هسته‌ای با وی انجام می‌گیرد و هم زمان با بحثی که در زمینه همکاری با آقای البرادعی در آژانس وجود دارد، گفت وگوهایی در زمینه‌های گوناگون با آقای سولانا صورت می گیرد."

لاریجانی در پاسخ به این پرسش که آیا "با تغییر مدیریت در برنامه هسته‌ای ، در سیاست هسته‌ای نیز تغییراتی صورت خواهد گرفت ، گفت: "رسانه‌های غربی روش‌های تصمیم‌گیری در کشور ما را بدرستی نمی‌شناسند . اصولا مسایل استراتژیکی و هسته‌ای از یک ثبات برخوردار هستند ، زیرا دارای جایگاه‌های تصمیم‌گیری مشخصی هستند."

لاریجانی افزود "غالبا تصمیم‌گیری‌ها در سطح شورای عالی‌امنیت ملی و با تایید" رهبر ایران صورت می‌گیرد. به گفته لاریجانی "باتغییر دبیر شورا [و حتی] با تغییر روسای جمهور نیز" تغییری در سیاست‌های استراتژیک و هسته‌ای ایران ایجاد نمی‌شود.