رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۸۶

در حمله پ‌کاکا ۱۲سرباز ارتش ترکیه کشته شدند

روز یکشنبه، 12 سرباز ارتش ترکیه و" 23 نفر" از نیروهای پ. کا. کا در جنوب شرقی ترکیه در درگیری با یکدیگر کشته شدند.



سربازان ترکیه در مرز این کشور با عراق. رویترز

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در بیانیه ارتش ترکیه آمده است این درگیری پس از آن رخ داد که شمار زیادی از شورشیان پ.کا.کا از شمال عراق به خاک ترکیه نفوذ کردند و کمی پس از نیمه شب به سربازان ارتش ترکیه یورش بردند.

همچنین گزارش می‌شود در این درگیری‌ 16 سرباز ارتش ترکیه نیز زخمی شده‌اند.

پارلمان ترکیه هفته گذشته در پی درخواست دولت، مجوز حمله ارتش این کشور به جدایی خواهان کرد پ. کا. کا در داخل خاک عراق را صادر کرد.

واکنش رهبران کردستان عراق به تصمیم ترکیه

بارزانی: در مقابل حمله به کردستان عراق می‌ایستیم

موافقت پارلمان ترکیه با حمله به شمال عراق

ترکیه شمال عراق را به توپ بست

نظرهای خوانندگان

دوستان عزیز آسو کرمانشاهی و مهدی آذربایجانی من از شما خواهش میکنم به جای دامن زدن به اختلافات قومی به ایجاد شرایطی کمک کنید که همه خوشنود باشند که راهش رو خواجه شیرازی خوب گفته :
با دوستان مروت با دشمنان مدارا و به زبان امروزی دمکراسی
الان چیزی که مشخصه اینه که یکی از اقوام ایرانی در خطر حمله توسط یکی از همسایگان ایران قرار داره و با توجه به اتفاقات گذشته خطر زیادی بیگناهان زیادی رو تهدید میکنه و باید تا جای ممکن از وقوع این جنگ پیشگیری کرد هنوز 20 سال از اقدام صدام در نسل کشی کردها نگذشته و نباید اجازه داد که دوباره این اتفاق بیفتد . دوستان همه ایران سرای من است و همونطور که بچه های بدون سرپرست بم پس از زلزله توسط دیگر ایرانیان با محبت مورد توجه قرار گرفتند الان هم باید ایرانیان فعال بشوند و صدمات ناشی از جنگ رو برای قشر آسیب پذیر به کمترین حدش برسونند همون طور که مهدی عزیز از این اقدام انسان دوستانه در گذشته خبر میده . اصلا اگه ظرفیت مهمان پذیرهای آذربایجان کامله من از هموطنان کرد دعوت میکنم به رفسنجان کوچ کنند قدمشان روی چشم ( : . من خودم 4 سال در گیلانغرب با کردهای عزیز زندگی کردم خیلی آدم های نازنینی هستند . البته هیچ کسی هم بی عیب نیست .

-- احسان از رفسنجان ، Oct 22, 2007 در ساعت 05:23 PM