رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۷ اردیبهشت ۱۳۸۸

فرمانده توپخانه سپاه: ۱۱هزار راکت در دقیقه اول حمله شلیک می‌شود

فرمانده توپخانه و موشک‌های نیروی زمینی سپاه پاسداران اعلام کرد در صورت تهدید عملی ایران در نخستین دقیقه یازده هزار راکت و گلوله به مواضع از پیش هدف گرفته شده مهاجمان شلیک خواهد شد.


محمود چهارباغی. فارس

سردار محمود چهار باغی به خبرگزاری فارس گفت: "هم اکنون در زمینه آموزش، دو نوع عملیات منظم و نامنظم آموزش داده می‌شود، تا اگر کشورهای همجوار شیطنتی داشتند با مدل منظم و اگر ارتشی که از نظر تجهیزات و تسلیحات نابرابر است اقدامی کرد؛ بتوانیم در برابر آن ارتش فرضی قوی، از سلاح‌های خود به شکل دکترین نامتقارن و به بهترین نحو استفاده کنیم."

فرمانده توپخانه و موشکهای نیروی زمینی سپاه پاسداران با یادآوری بهره‌گیری نیروهای تحت امرش از آموزش‌ها و تاکتیک‌های شلیک نامتقارن افزود: "این آموزش‌ها و تاکتیک‌ها به گونه‌ای انجام گرفته که دشمنان نتوانند مواضع شلیک ما را پیدا کنند تا در روز موعود بتوانیم به آنها ضربه لازم را وارد کنیم. یکی دیگر از ویژگی‌های سیستم‌های توپخانه و موشکی نیروی زمینی سپاه، وسعت و پراکندگی نیروهای بسیار زیاد آن است که در تمامی نقاط کشور توزیع شده‌اند."

وی گفت: "اگر دشمن قصد حضور فیزیکی داشته باشد در جای جای خاک ایران از مرز تا مرکز، سیستم‌های آتش‌باری لازم پیش بینی شده است و دیگر حتی به دقیقه هم نمی‌کشد که حجم سنگین و انبوه آتش سپاه آغاز می‌شود چون با بهره‌گیری از دیده‌بانهای متخصص، هر تحرک دشمن تحت نظر است و این دیده‌بان‌ها به صورت آن لاین با مرکز در ارتباط هستند."

این فرمانده سپاه افزود: "اگر جنگی در آینده اتفاق بیفتد، طولانی نخواهد بود، چون در همان روزهای اول دشمن را به خاک ذلت می‌نشانیم. دشمن نیز از خود بپرسد، حاضر است چقدر کشته بابت حماقت حمله به ایران بدهد، چون ما برای همیشه‌ی تاریخ، آنها را پشیمان خواهیم کرد."

چهارباغی گفت: "این توانمندی بسیار بالا و مدرن نیروی زمینی سپاه با استفاده از راکت‌اندازهای رادار گریز، تجهیزات هدایت آتش کامپیوتری که با سرعت بالا و خطای نزدیک به صفر درصد و نیز نیروی انسانی مجرب و با ایمان محقق شده به طوری که اولین گلوله ما قطعاً در 50 متری هدف فرود می‌آید و از نظر متخصصان توپخانه این فاصله یعنی همان هدف؛ چرا که بقیه موضع دشمنان نیز توسط ترکش‌های گلوله‌ها پوشش داده می‌شود."

فرمانده توپخانه و موشک‌های نیروی زمینی سپاه در تشریح خصوصیات سیستم هدایت آتش رایانه‌ای گفت: "این سیستم پیشرفته، بسیار سریع و بادقت عمل می‌کند که در کنار‌ آن نیز سیستم دیگری با نام طرح‌ریزی آتش نیز با استفاده از کارشناسان متخصص که سابقه طولانی در امر توپخانه دارند، طراحی شده است. سیستم طرح‌ریزی آتش، هم مکانیزه و هم کامپیوتری است. سیستم‌های هدایت آتش ایران در دنیا بی‌نظیر است و با ساخت دستگاه‌هایی در اندازه یک تلفن همراه، اکنون همه قبضه توپ‌های ما دارای این سیستم مدرن هستند."

mushak.jpg

وی در ادامه پیشرفت اصلی نیروی زمینی سپاه را در بخش راکت‌اندازها عنوان کرد که به گفته وی موجب شده اکنون "بهترین" راکت اندازها که در دنیا متداول است، در اختیار این نیرو باشد.


فرمانده توپخانه و موشک‌های نیروی زمینی سپاه با یادآوری استقرار این سیستم‌ها در سراسر ایران، گفت: "اکنون این راکت اندازهای رادارگریز تمام مناطق حاشیه خلیج فارس، دریای عمان، مرز عراق و دیگر مناطق مورد نیاز را پوشش می‌دهند."

این فرمانده ارشد نیروی زمینی سپاه همچنین گفت: "با آموزش نیروهای بسیجی، اکنون آنها نیز می‌توانند از این تجهیزات استفاده کنند."

چهارباغی با اعلام اینکه برد راکتهای ایران هم‌اکنون 150 کیلومتر و توپ‌ها 70 کیلومتر است، اضافه کرد: "به زودی راکت‌هایی با برد 250 کیلومتر نیز تحویل نیروی زمینی سپاه خواهد شد. همچنین ما ضمن در اختیار داشتن مهمات متنوع، در هیچ کجا تمرکز تجهیزات و مهمات نداریم و شناسایی یک نقطه، لطمه‌ای به ما نمی‌زند. "

فرمانده توپخانه و موشک‌های نیروی زمینی سپاه گفت: "با استفاده از گلوله‌های هوشمندی که در اختیار نیروی زمینی سپاه است، می‌توانیم تجهیزات متحرک دشمن را هم با توپ هدف قرار دهیم که کمتر کشوری این توانمندی را در اختیار دارد."

چهارباغی گفت: "با برنامه‌ها و تاکتیکهای در نظر گرفته شده، در یک دقیقه اول تجاوز دشمنان، 11 هزار راکت و گلوله توپ به سمت پایگاه‌های مورد نظر دشمن شلیک شده و این حجم و سرعت شلیک مستمر خواهد بود."

Share

نظرهای خوانندگان

droghe bozorkh

-- بدون نام ، Oct 20, 2007 در ساعت 07:37 PM

Wow ... and then what?! Where those stuffs gonna aim at ?! may
be

right in to the geart of Manhattan

-- Davood ، Oct 20, 2007 در ساعت 07:37 PM

Wow ... and then what?! Where those stuffs gonna aim at ?! may
be

right in to the heart of Manhattan

-- Davood ، Oct 20, 2007 در ساعت 07:37 PM

آخه یکی به این بگه اگه برد راکت ها 150 کیلومتره کجا رو از تهران یا هر شهر دیگه ای می خوای بزنی/؟؟؟ می گه توی همه مراکز کشور پایگاه راکت هست.!! آخه از تهران تا قم 200 کیلومتره اگه آمریکا تا قم هم بیاد باز 50 کیلومتر کم داری دانشمند! عجب بدبختی گیر کردیما.

-- علی ، Oct 20, 2007 در ساعت 07:37 PM

حمله نظامي به ايران با توجه به وسعت خاك آن قطعا زميني نبوده و صرفا هوايي خواهد بود بطوريكه برطبق پيش بيني كارشناسان نظامي در 72 ساعت نخست كل زيربناي اقتصادي ايران نابود خواهد شد.

-- محسن ، Oct 20, 2007 در ساعت 07:37 PM

Sadam told a lot of rubbish like that as well.

-- Hossein ، Oct 20, 2007 در ساعت 07:37 PM

کسی و حکومتی و رژيمی که «لوزه هايش» از چهار تا دانشجو جفت است و کوچک ترين اظهارنظری ستون فقراتش را می لرزاند چگونه چنين آوازه های شبانه ای می خواند. اينهمه رجزخوانی با کدام پشتوانه ی مردمی؟! مردم ايران امروز تنها آرزويش سرنگونی حکومت اسلامی ست. حکومت اسلامی در هيچ دوره ای از دورهايش چنين غير مردمی و چنين ضعيف نبوده است. به اين حکومت چه حمله بشود و چه نشود فروخواهد پاشيد. آيت الله خامنه ای اينرا دارد می فهمد. اگر نه زمانه بد جوری به او خواهد فهماند! باش تا صبح دولتت بدمد.
آقار رجب دانشجو از تهران

-- آقار رجب دانشجو از تهران ، Oct 20, 2007 در ساعت 07:37 PM

خداوند پرهيز كاران را دوست دارد . سپاه ابرهه به يك چشم به هم زدن از هم پاشيد . و ابابيل ها منتظر . باور كن پشيمان خواهي شد . اي دشمن شيعه . تو شمشير از رو بسته اي و بدان ذوالفقهر باز از آسمان خواهد آمد . اگر نمي ترسي امتحان كن و بدان هيمه نه ات كمتر از آني به هوا خواهد رفت . بعد از شكست در ويتنام و شكست مفتحضانه در كوبا . ميلياردها دلار خرج كردي تا از نظر رواني به ابر قدرت تبديل شوي و همه اش خيالي است چرا كه امروز سربازانت دست به خود كشي مي زنند و همشان رواني شدند . آنها طاقت دوري زا ماردانشان را ندارند و بعد مي خواهند با فرزندان علي بجنگند . ما آماده ايم

-- yousef ، Oct 20, 2007 در ساعت 07:37 PM

باسلام وتشكر
امريكا نيرويي است كه همه دنيا به قدرت فوق العاده وسريع ومخرب ان آگاهند بصورتيكه حتي اگر ما بتوانيم مقابله وتلافي شديد هم بكنيم او براي حفظ پرستيز حاضر به استفاده از سلاحهاي مرگبارتري ميشود تا دشمن خود را به زانو دربياورد وحداقل ضرر ايران ميلياردها دلار ويراني زير ساختها وميليونها كشته است كه انهايي كه باقي ميمانند نيز بايد مثل ويتنام با التماس وخواهش امريكا را دعوت به ساختن چيزي بكنند كه خودش خراب كرده اميدواريم آنروز نيايد ولي انگار دارودسته تندروها حتي با حذف ياران نزديك ولي عاقل خودشان به اين انفجار سرعت ميبخشند


-- شهرام ، Oct 20, 2007 در ساعت 07:37 PM

zaghart!!!

-- alen ، Oct 21, 2007 در ساعت 07:37 PM

Jenabe Yousef, Ba in shoarha be jayi nemiressid. Agar miressidid jang ra ba Irak ke tanha yek mohreye kouchake Amrika boud mibordid o in hame javanane ma ra be koshtan baraye hich nemidadid. Dar hale hazer ham baraye inke rahbaratoun dastejami jame zahr ra bala nakeshand ke ziad ham mohem nist va khossoussan javanane ma ra be koshtan nadahand o eghtessad ma ra bishtar be gand nazadand, fekr konid o shoar nadahid.

-- NAM ، Oct 21, 2007 در ساعت 07:37 PM

What are you fucking retarded?
How many innocent people should be slaughtered because you have rocket and fucking ideology?
Don’t make our bodies your ladder If you and Mr. ..-Nejade going to visit your promised hell.

-- mostafa ، Oct 21, 2007 در ساعت 07:37 PM

دشمن و یا دشمنان که تا بحال از قدرت ضربتی خود چیزی فاش نکرده اند ! ولی سرداران قوای مختلف ما تا کنون به مراتب دست به افشاگریهای گوناگون از توان نظامی و قدرت حمله به انان زده اند !!.۱۱۰۰ موشک در دقیقه رقمیست که اگر قاعدتأ برای راه گم کردن دشمن از رقم اصلی ان گفته شده باشد ( که باید هم اینچنین باشد ! ) میدانید دارند از چه عددی صحبت میکنند ! انهم در گستردگی بی پایان مرزهای کشور ما ؟!.
در این صورت دو حالت پیش میاید ! یا انکه دشمن این عدد را با احتساب گمراه کنندگی ان باور میکند و در نتیجه دست به بکارگیری اسلحه ئی میزند که ما توان رویاروئی با ان را نداریم !! و یا انکه با یک حمله کوچک ما و قدرت دفاع / حمله ئي ما را به امتحان میگذارد و انوقت وای به حال ما اگر این ژستها و بلوفها را برای خنده امده باشیم !!.
داوید.

-- Daveed ، Oct 21, 2007 در ساعت 07:37 PM

درود بر نيروي زميني ارتش

-- امين ، Jan 13, 2009 در ساعت 07:37 PM

دوست عزیز ,علی آقای گل، پایگاه های امریکایی و انگلیسی را از سر مرز خرمشهر میتوانی ببینی ,و این غیر از پایگاههای نظامی امریکا در کشورهای همسایه ازجمله حاشیه ی خلیج همیشه فارس و افغانستان و آسیای میانه است.که به چندصد هزار نظامی آمریکایی در مجاورت مرزهای کشورمان میرسد
ضمن اینکه هیچ عاقلی موشکهای کوتاه برد150km را در مرکز مملکتش مستقر نمیکند .
اما محسن عزیز, اینکه گفتید (برطبق پيش بيني كارشناسان نظامي در 72 ساعت نخست كل زيربناي اقتصادي ايران نابود خواهد شد) آیا همین کارشناسان نظامی سقوط یک هفتگی تهران توسط صدام با حمایت80 کشور را , در جنگ تحمیلی را پیش بینی نکرده بودند؟
برای مطالعه به اسناد جنگ تحمیلی مراجعه بفرمایید که غیرت جوانان این مملکت چه ها که نکرد!
در هر نبردی پیروزی از آن عاقل است .

-- آب ، Apr 27, 2009 در ساعت 07:37 PM