رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۸۶

افزایش ایدز در هرمزگان

معاون وزیر بهداشت ایران از رشد چشمگیر بیماری ایدز در استان هرمزگان خبر داد.

دکتر موید علویان عصر پنجشنبه در جلسه کارگروه سلامت استان هرمزگان گفت: "رفت و آمد گسترده با آن سوی مرزهای کشور در هرمزگان و عدم کنترل مناسب بهداشتی باعث شده میزان ابتلا به بیماری ایدز در هرمزگان رشد چشمگیری از خود نشان دهد."

معاون وزیر بهداشت افزود: "کم اطلاعی مردم از روابط پر خطر و عوامل دچار کننده به بیماریهای عفونی و واگیر دار به خصوص در مناطق مرزی کشور یکی از عوامل مهم و نگران کننده ابتلا آنان به این قبیل بیماری هاست که باید با استفاده از روش های اطلاع رسانی گسترده با آنها مقابله کرد."

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون سلامت وزارت بهداشت با بیان این که دولت به امر بیمه روستایی و پزشک خانوار اهمیت قائل است، گفت: "هرمزگان به لحاظ نسبت جمعیت روستانشین به شهر نشین جایگاه اول را در کشور داراست و این موضوع توجه بیشتر مسئولان استانی نسبت به وضع سلامت روستانشینان هرمزگانی را می طلبد."

نظرهای خوانندگان

Dar keshvare Eslami o azad o moghadasse ma, ke hich assari az hamjensgara o sex o ... vojoud nadarad, kheili baesse taajob ast ke in maraz keshvarhaye kofar o bi din vojoud darad. Kar kare amrikayiha o sazmane CIA hast!!! ..

-- NAM ، Oct 19, 2007 در ساعت 12:31 AM