تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

واکنش وزیر خارجه هلند به خبر حکم "اعدام" المنصوری

خبرگزاری رسمی هلند "ان او اس" گزارش می‌دهد وزیرامورخارجه هلند، ماکسیم فرهاخن، از سفیر ایران اطمینان گرفته است که هنوز حکمی در مورد عبدالله منصوری، یک شهروند ایرانی- هلندی صادر نشده است.

سایت شهرزادنیوز پیش از این به نقل از روزنامه "ان ار سی" چاپ هلند در مطلبی با عنوان "المنصوری، هلندی ایرانی تبار در معرض اعدام در ایران" گزارش داده بود که عدنان، فرزند آقای منصوری از اعدام قریب‌الوقوع پدرش ابراز نگرانی کرده است.

عبدالله منصوری مسئول خارج کشور گروه تجزیه‌طلب "جمهوری دمکراتیک الاهواز" است. مقر این گروه در بریتانیا است.

ماکسیم فرهاخن وزیر امور خارجه هلند که برای توضیح درباره منصوری به پارلمان دعوت شده بود به نمایندگان هلند با اشاره به گفتگویش با نماینده سیاسی ایران گفت: "مسئله اعدام ایشان که از طرف پسرش اعلام شده موردی ندارد و صحبتی از اعدام نیست."

عبدالله منصوری در ماه مه 2006 به دست نیروهای امنیتی سوریه دستگیر و به ایران مسترد شد.

شهرزاد نیوز می‌نویسد: عبدالله المنصوری، سال 1988 به عنوان پناهنده سیاسی وارد هلند شد و از سال 1989 به همراه همسر و چهار فرزند خود در شهر ماستریخت هلند زندگی می کرد. او از فعالین سازمان عفو بین الملل در شهر ماستریخت بود و به خاطر فعالیت هایش در سال 2001 نشان سلطنتی دریافت کرده بود.

شهرزاد نیوز می‌افزاید، سازمان عفو بین الملل بارها خواهان حضور در جلسه محاکمه وی شده است که تاکنون با این ملاقات ها موافقت نشده است. همچین یک وکیل هلندی نیز برای سفر به ایران اقدام کرد اما موفق به دریافت ویزا نشد.

به نوشته شهرزاد نیوز، ماکسیم فرهاخن وزیر امور خارجه هلند پیش از این نیز گفته بود که تاکنون بارها با سفیر ایران در هلند پیرامون این موضوع گفتگو کرده و در حاشیه اجلاس سازمان ملل در نیویورک نیز با نماینده ایران در مورد وضعیت پرونده منصوری گفتگو داشته است.

شهرزاد نیوز می‌افزاید هری فان بومل، سخنگوی امور خارجه حزب سوسیالیست، هلند، در واکنش به خبر اخیر گفت که بی فایده نیست که ملکه هلند برای نجات جان منصوری واسطه شود. چرا که به گفته وی نشان سلطنتی که به منصوری داده شده است، چنین امری را ایجاب می کند.

برپایه گزارش شهرزاد نیوز، سازمان عفو بین الملل در بیانیه مطبوعاتی که چندی پیش در مورد وضعیت المنصوری منتشر کرد، گفت که در ماه های ژوئن و ژوئیه، 4 جلسه دادگاه برای وی تشکیل شده بود.

به گفته عدنان منصوری، پدر وی از مشاورین عفو بین الملل و عضو حزب سبزهای هلند است.

نظرهای خوانندگان

الاهواز؟ لابد بعدها میشه السوستر؟ یا دژپل که معرب شده به دزفول. حکم اعدام قابل بحث هست. ولی مبارزه با تجزیه طلبی حق مردم یک سرزمین هست

-- amir ، Oct 30, 2007 در ساعت 03:44 PM

گروه تروريستى وى كه با كمك پنتاگون و پول شيوخ عربى روياى تجزيهء ايران را دارند ، به همان سرنوشتى دچار شده اند كه تمام خائنين به كشورمان شدند . در اين ميان البته مسخره تر اهداى جايزهء ملكه به وى ! و اشكهاى تمساح آقاى ويلدرز ( كه خصوصا ضد مسلمان و خارجى است ) در چند روز گذشته براى وى بسيار خنده دار است !!
حالا بنظر ميرسد كه اين يكى هم روياى تجزيهء ايران را به آن دنيا خواهد برد ! مثل شيخ خزعل ! مهران / آمستردام

-- مهران ، Oct 30, 2007 در ساعت 03:44 PM

in shakhs bayad edam shavad tajzie kardan an ham iran? jomhoorie eslami tanha kare khoobesh hamine ...

-- kourosh ، Oct 31, 2007 در ساعت 03:44 PM

من البته در اهواز بدنيا آمده ام. اينک در تهران تاريخ و ادبيات اروپا می خوانم. يادم هست که جنرال دوگل رييس جمهور فرانسه زبان ادبياتی غير فرانسوی را در سرتاسر فرانسه تاب نياورد. زبانهای بروتانی و پاتوا را به رسميت نشناخت و با آن به شدت مبارزه کرد. و امروز اين زبانها آخرين سالهای حيات خود را می گذرانند. ما و مردمان در کشورمان اما به مراتب بيشتر از غربی ها و حتا فرانسويها مدارا و مروت داشته ايم که در دوساعتی تهران با ماشين و و چند دقيقه ای تهران با هواپيما مردم اين سرزمين بازبانی صحبت می کنند که برای فارسی زبانان نامفهوم است! با اينهمه کسی آنرا منع نکرده است.ولی بدبختی اين تساهل در اين است که به محض اينکه بهانه ای دست دهد اربابان جهان اين مملکت را دچار فتنه خواهند کرد. و امروز هم يک حکومت آدمکش با اسلام ناب محمديش بهانه ای همه جا پسند است برای روشن کردن تجزيه طلبی و تکه تکه کردن ايران. ولی من به عنوان يک زن خوزستانی و زاده ی اهواز اعلام می کنم که اين رژيم فاسد و خوانخوار را همه ی مردم ايران اعم از بلوچ و کردو آذری و اهوازی و غير کنار خواهند زد و با چنگ و دندان از هر سانتیمتر اين خاک باقی مانده محافظت خواهند کرد. ملت ايران از تنها چيزی که کوتاه نخواهد آمد از تمامیت ارضی و حتا گرد و خاک اين سرزمين است. انگليس و آمريکا و غرب و شرق هم بايد بداند که با اين رژيم خوانخوار هر چه می خواهد بکند و اما چشمداشتی به تجزيه ی ايران نداشته باشد که آنوقت برای همه وحشتناک خواهد بود. من فکر می کنم حتا حکومت اسلام ناب محمدی خواهان چنين تحرکاتی هم هست تا کسان خاموشی چون من هم به صدا در آیند. زنها بدنکن!
ربابه اهوازی

-- ربابه زاده ی شهر اهواز ، Nov 1, 2007 در ساعت 03:44 PM

كاملا با نظرات خانم ربابه موافقم . اگر بنا باشد كه ايرانيان عرب و ترك و بلوچ و كرد و ... با حكومت جهل مذهبى مبارزه كنند ، بسيار درست و بجاست . ولى اگر گروهى اندك بخواهند در شرايط ويژهء كنونى كشور ، با گرفتن پول از شيوخك هاى خليج پارس يا دولت آمريكا و انگلستان ويا سازمان اطلاعات پاكستان يا از همه مسخره تر دولتك آذربايجان ،
قصد آشوب تجزيهء ايران را به پيش ببرند ، هرگز
پشتيبانى مردمى را نخواهند داشت و البته محكوم به شكست خواهند بود ...
در مورد اين آقاى المنصورى هم ، گرچه در ابتدا دولت و پارلمان هلند ناگهان شلوغ بازيهايى كرد ، ولى ظاهرا دولت هلند اطلاعى از پيشينهء ايشان قبل از آمدن به هلند ندارد !
كيكاوس / اوستخيست - هلند

-- كيكاوس ، Nov 2, 2007 در ساعت 03:44 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)