تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

جامعه مدرسین: لیست نمی دهیم

محمد یزدی در یک مصاحبه مطبوعاتی از جانب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بزرگترین تشکل روحانی نزدیک به محافظه کاران، اعلام کرد که این تشکل لیست انتخاباتی ارائه نخواهد داد.

وی گفت: "روش جامعه مدرسین این بود که همواره پشت سر مراجع عظام و رهبری و براساس رهنمودهای آنها حرکت کند و سیاست خود را در پیش بگیرد؛ البته در برخی مواقع نیز نظراتی داشت که این نظرات را با رایزنی انتقال داده است."

محمد یزدی افزود: "در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم ایشان فرمودند که من نمی دانم آیا مصلحت است که جامعه مدرسین از اعتبار خود در مورد انتخابات و گفت وگو کردند که آیا آقا ما را از حضور در انتخابات نهی کرده یا نه؟ با توجه به سئوالاتی که پیش آمده بود، من بار دیگر از مقام معظم رهبری پرسیدم که آیا شما ما را از حضور در انتخابات نهی کرده‌اید یا نه؟ دقیقاً جمله‌ای که ایشان به ما فرمودند برایشان گفتم که ایشان با تکرار اظهارنظر قبلی شان در این زمینه فرمودند که این اظهارنظر به معنای نهی جامعه مدرسین از حضور در انتخابات نیست."

یزدی گفت: "رهبر معظم انقلاب به ما توصیه داشتند که در مسئله انتخابات به وظایف شرعی خود عمل کنیم و با توجه به صحبت های انجام شده، تصمیم نهایی این شد که جامعه مدرسین در انتخابات مجلس کاندیدایی را معرفی نکند و به آقایان اصولگرا نیز این تصمیم اعلام شد."

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)