تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

کتابفروشی ثالث در تهران پلمپ شد

پس از تعطیلی کتابفروشی ویستار کتابفروشی ثالث نیز در تهران تعطیل شد. کتابفروشی های شهر کتاب ونک، روشن، دروس و بدرقه جاویدان نیز با اخطار اداره اماکن برای تعطیلی کافه کتاب خود در آستانه تعطیلی قرار رفته اند.

محمد علی جعفریه مدیر انتشارات ثالث به میراث خبر گفت: "چند روز پیش از سوی اداره اماکن استان تهران اعلام شد که به دلیل تداخل صنفی که میان کتابفروشی و کافه وجود دارد باید کافه را ظرف 72 ساعت تعطیل کنیم. ما نیز پس از ابلاغ حکم بلافاصله کافه را تعطیل کردیم. اما نمی‌دانم چرا امروز صبح حکم تعطیلی کتابفروشی اجرا شد."

جعفریه با ابراز تاسف از تعطیلی کتابفروشی‌های تهران گفت: "کافه کتاب‌ها یکی از مراکز فرهنگی هستند که جوانان را به کتاب خواندن ترغیب می کنند و مکان‌های آبرومندی هستند که مهمانان فرهنگی خارجی را می توان به آنجا دعوت کرد و می‌توان مراسم فرهنگی مختلف در آن برگزار کرد."

کافه کتاب ثالث یکی از نخستین کافه کتاب‌های تهران است که از پنج سال پیش همزمان با افتتاح فروشگاه این انتشارات در خیابان کریم‌خان بعد از خیابان ایرانشهر آغاز به کار کرد و تا کنون محل حضور هنرمندان و نویسندگان صاحب نامی از جمله اورهان پاموک و آدونیس بوده است. هنرمندان و نویسندگان ایرانی از جمله محمود دولت آبادی، محمد محمدعلی، محمد علی سپانلو نیز به مناسبت‌های مختلف در این کافه حضور می‌یافتند.

به گزارش میراث خبر، کتاب فروشی های یادشده در حالی به جرم تداخل صنفی کتابفروشی و کافی شاپ پلمپ شدند که مجمع امور صنفی، طرح راه اندازی کافی شاپ را در داخل کتابفروشی‌ها تصویب کرده و این مصوبه منتظر ابلاغ از سوی وزارت بازرگانی است.

میراث خبر امروز خبر داده بود که هر شش کتابفروشی تعطیل شده اند اما ساعاتی بعد نوشت که تنها دو کتابفروشی با حکم تعطیلی روبرو شده اند اما چهار کتابفروشی دیگر با اخطار روبرویند. این اخطار ممکن است به تعطیلی آنها بینجامد.

نظرهای خوانندگان

ای روشنی ستیزان افکارتان سیاه است

-- farhad ، Oct 25, 2007 در ساعت 12:35 PM

bavar nakonid in ham yek joor kasbe mahboobiyat ast ta az tarighe an jibeshan ra por konannd va bishtar bechapand.

-- Reza ، Oct 25, 2007 در ساعت 12:35 PM

هر روز که میگذرد ، بیشتر ایمان می آوریم که آنکه در وسط پرچم سه رنگمان نشسته ، اسم مقدس " الله " نیست . هر چه نگاه میکنم چیزی جز صلیب شکسته نمیبینم . اندیشه را نمیتوان کشت.

-- Saeed ، Oct 26, 2007 در ساعت 12:35 PM

Ina hata rouye Hitler o ham sefid kardand

-- Nam ، Oct 26, 2007 در ساعت 12:35 PM

دهانت را می بویند مبادا گفته باشی

-- mona ، Oct 26, 2007 در ساعت 12:35 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)