تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

تجمع در دانشگاه امیرکبیر برای آزادی سه دانشجوی زندانی

در حالی که پس از اعلام حکم حبس تعزیری برای مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری، سه دانشجوی زندانی دانشگاه امیرکبیر، این دانشگاه از چهارشنبه گذشته شاهد تجمعات اعتراضی دانشجویان نسبت به این احکام است، امروز از سوی انجمن اسلامی این دانشگاه تریبون آزادی با عنوان "ستاره‌ها در اوین" در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر از ساعت یازده و سی دقیقه صبح امروز تریبون "ستاره ها در اوین" با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر و دیگر دانشگاه‌های تهران، در این دانشگاه برگزار شده است.

بنابراین گزارش، در این تریبون امیرحسین ایرجی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه علامه، و علی عبدی عضو شورای مرکزی دانشگاه شریف بیانیه‌های انجمن اسلامی دانشگاه‌‌های خود را در حمایت از سه دانشجوی زندانی دانشگاه امیرکبیر را خوانده‌اند.

همچنین مجید شیخ‌پور و سجاد ویس‌مرادی، از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی امیرکبیر، نیز سخنرانی کرده‌اند.

در این مراسم همچنین دانشجویانی از دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه خواجه نصیر، و علی عزیزی، علی وفقی و علی نیکونسبتی، از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، سخنرانی کرده‌اند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر "در این تریبون پیام سه دانشجوی در بند، مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری که از زندان خطاب به دانشجویان تجمع کننده صادر کرده بودند قرائت شد."

خبرنامه امیرکبیر، همچنین گزارش می‌دهد که از روز گذشته و پس از اعلام برگزاری این تجمع "مدیریت دانشگاه با ممنوع الورود کردن ناگهانی همه اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی امیرکبیر و همچنین جمع کثیری از فعالان دانشجویی دانشگاه و همچنین فراخواندن کلیه نیروهای انتظامات دانشگاه" سعی کرده است از برگزاری این تریبون جلوگیری کند.

این گزارش همچنین می‌گوید که "کمیته انضباطی این دانشگاه "به‌منظور جلوگیری از برگزاری این تجمع" با خانواده فعالان دانشجویی این دانشگاه تماس گرفته است و ایشان را تهدید کرده که "در صورت حضور دانشجویان در این تجمع علاوه بر صدور حکم محرومیت از تحصیل برای ایشان، نیروهای امنیتی هم آن‌ها را دستگیر خواهند کرد."

در همین ارتباط خبرگزاری دانسجویان ایران (ایسنا)، گزارش داده است که انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر امروز نامه‌ای را به آوایی، مدیرکل دادگستری استان تهران و مسئول کمیته حقوق شهروندی قوه قضاییه منتشر کرده که در آن درخواست شده است "به‌منظور تنویر افکار عمومی"، مستندات حقوقی حکم صادره برای دانشجویان این دانشگاه اعلام شود.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)