تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

الهام: حرف لاریجانی بد فهمیده شد

غلامحسین الهام، سخنگوی دولت امروز در کنفرانس خبری خود پس از این که از استعفای علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران خبر داد، اظهار داشت که سخنان لاریجانی درباره پیشنهاد هسته‌ای ولادیمیر پوتین بد فهمیده شده است.

علی لاریجانی که خود تاکنون از سخن گفتن درباره استعفایش خودداری کرده است، روز بیست و پنجم مهرماه گفته بود که رییس جمهوری روسیه "نظر خاصی" را درباره پرونده هسته‌ای با رهبر ایران مطرح کرده است که در حال بررسی است. تنها یک روز پس از اظهارات لاریجانی، محمود احمدی‌نژاد گفت که پوتین هیچ طرحی پیشنهاد نداده است.

به گزارش ایرنا غلامحسین الهام در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره اظهارات هفته گذشته، لاریجانی در پیوند با پیشنهاد پوتین گفت: "استنباط از گفته‌های آقای لاریجانی درست نبوده است."

الهام افزود: "آقای پوتین در ملاقات با مقامات كشورمان، درخصوص همه مسائل مورد علاقه دوجانبه و منطقه‌ای و جهانی صحبت كرد و دو طرف بر گسترش روابط در همه زمینه‌ها از جمله روابط اقتصادی تاكید كردند."

سخنگوی دولت ایران گفت: "درخصوص موضوع هسته‌ای همانطوری كه ریاست محترم جمهوری تاكید كرده‌اند مسئله تمام شده است و ما از این گونه سئوالاتی كه بعضا مطرح می‌شود(بحث تعلیق) بسیار جلوتر هستیم."

الهام خطاب به خبرنگاران حاضر در جلسه گفت: "مسائل را در آینه عقب نبینید و به جلو نگاه كنید."

غلامحسین الهام در پاسخ به سئوالی درباره مذاكرات لاریجانی و سولانا كه قرار بود این هفته برگزار شود و این ‌كه در این مذاكرات لاریجانی حضور پیدا می‌كند یا جلیلی كه به عنوان جانشین وی انتخاب شده است؟ گفت: "منعی برای حضور آقای لاریجانی در مذاكرات وجود ندارد؛ شاید آقای لاریجانی با آقای جلیلی با هم حضور پیدا كنند و یا شاید آقای لاریجانی و ممكن است آقای جلیلی حضور پیدا كنند. "

از سخنگوی دولت همچنین درخصوص طرح سوییس كه حداد عادل رییس مجلس ایران در پایان سفر به این كشور از آن یاد کرد، سئوال شد كه الهام در پاسخ گفت: "من درمورد این طرح از آقای حداد عادل چیزی نشنیده‌ام، ضمن اینكه در سفرهای مقامات و در دیدارها، موضوعات مختلفی مطرح می‌شود."

نظرهای خوانندگان

عجب مملکت شیر تو شیریه این ایران مثل اینکه اینها قسم خوردند به هر ترتیبی جنگ راه بندازند و
مرغشان یک پا دارد جنگ جنگ تا ....!!!؟؟؟

-- astyak ، Oct 20, 2007 در ساعت 07:46 PM

only you are waiting for war and mr ahmadinagad like the war too much . I am very worried about this kind of behaviour. I wish my god increase your ability to think better about the consecuences of war.
beat

-- بدون نام ، Oct 20, 2007 در ساعت 07:46 PM

Like they say:one treason down ,another worst in.

-- bagheri ، Oct 20, 2007 در ساعت 07:46 PM

salam beh nazareh man inha mikhahand in mamlekat ra ba khak yeksan konanad va faghat naftash ra estefadeh koananad.

-- anahita ، Oct 20, 2007 در ساعت 07:46 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)