تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

۲۹ مهر رادیو تجارت در ۱۰ استان

29 مهر ماه امسال "رادیو تجارت" در 10 استان ایران شنیده خواهد شد.

عبدالكریم خیامی، مدیر رادیو تجارت در یک نشست مطبوعاتی که در 25 مهرماه در تهران برگزار شد گفت: "رادیو تجارت به دو دلیل تجربه نوین محسوب می‌شود؛ نخست این كه برای نخستین بار است موضوع اقتصادی برای شبكه‌ای رادیو و تلویزیونی انتخاب شده است؛ دوم این كه برای نخستین بار شبكه‌ای در تعامل با سازمان دیگر راه‌اندازی می‌شود."


وی افزود: "تجربه صدا و سیما در بخش اقتصادی، تجربه برنامه‌سازی‌های پراكنده بوده است. ما هیچ گاه در خصوص مفاهیم اقتصادی عمیق نشده‌ایم، اتفاقی كه قرار است در رادیو تجارت تحقق یابد."

به گزارش ایسنا، خیامی، درباره اهداف تاسیس راه اندازی رادیو تجارت گفت: "از سال 79 ، صدا و سیما راه‌اندازی رادیو اقتصاد را مصوب كرده بود. كار تنظیم چارت تشكیلاتی انجام شده بود. اما به دلایلی تاسیس شبكه‌های دیگر در اولویت قرار گرفته بود. خوشبختانه سال 85 ، پیشنهاد راه‌اندازی رادیو تجارت از سوی سازمان توسعه و تجارت و وزارت اقتصاد و بازرگانی مطرح شد و موفق شدیم در سال 86 این شبكه را راه‌اندازی كنیم."

مدیر رادیو تجارت، توزیع ناعادلانه اطلاعات را از دیگر دغدغه‌های راه‌اندازی این شبكه‌ برشمرد و افزود: "تلاش می‌كنیم اطلاعات، كه امروز یكی از اركان مهم قدرت در دنیا محسوب می‌شود را عادلانه توزیع كنیم."

وی بر این اساس شعار رادیو تجارت را "عدالت توزیع اطلاع‌رسانی اقتصادی بازرگانی" اعلام كرد و افزود: "در حال حاضر مردم ـ خصوصا در شهرستان‌ها ـ با اطلاعات روز دنیا، تسهیلات دولتی و قوانین مصوب منطقه‌ای و بین المللی، آشنا نیستند و آمارهای مهم اقتصادی در اختیار ندارند."

خیامی در پاسخ به این پرسش كه چرا بحث اقتصاد در این رادیو با موضوعات تجارت آغاز شده است گفت: "بی‌هیچ پرده پوشی علت نخست و عمده، دفاع و حمایت سازمان توسعه و تجارت از این شبكه بوده است.علت دوم این است كه در چرخه توسعه كشور یكی از دلایل مهمی كه می‌تواند این چرخه را به صورت صحیح به گردش درآورد، تجارت است. بنابراین احساس كردیم نخستین موضوعی كه می‌توانیم وارد آن شده و تمام اقتصاد را پوشش دهد، تجارت ست."

رادیو تجارت برای شروع چهار برنامه دارد كه از ساعت 10 صبح تا 14 برنامه‌های آن بر روی طول موج 120 و 5 دهم مگاهرتز پخش می‌شود.

نظرهای خوانندگان

با سپاس لطف بفرمائید در مورد تسهیلاتی که به مهندسین دارای رتبه مشاور از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تعلق میگیرداطلاعات بدهید
همچنین موارد صحبت را در شروع برنامه هاعلام فرمائید

-- محمدزاده ، Jan 24, 2008 در ساعت 01:54 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)