تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ترکیه شمال عراق را به توپ بست

جمال عبدالله، سخنگوی تشکیلات خود گردان کردستان شمال عراق اعلام کرد ارتش ترکیه، روز یکشنبه چندین دهکده در شمال عراق را زیر آتش توپخانه گرفت.

آنکارا، نیروهای پ.کا.کا را متهم می کند که از پایگاه های خود در شمال عراق عملیات در ترکیه را تدارک می بیند. در هفته گذشته 15 سرباز ترکیه در حملات حزب کارگران کردستان ترکیه کشته شدند.


نقل و انتقالات ارتش ترکیه. رویترز

سخنگوی تشکیلات خود گردان کردستان شمال عراق در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: "از بامداد روز یکشنبه تا غروب، ارتش ترکیه روستاییان نزدیک شهر زاخو را هدف قرار داد. "جمال عبدالله افزود این حملات "تلفاتی نداشت اما خسارات مالی زیادی به بار آورد و بسیاری از خانواده ها به مناطق امن تر رفته اند."

دولت ترکیه قصد دارد از پارلمان این کشور مجوز عملیات در داخل خاک عراق را برای مقابله با پ. کا. کا اخذ کند.
پ. کا. کا در سال 1984 مبارزه مسلحانه خود را برای جدایی کردستان ترکیه آغاز کرد. از آن هنگام تاکنون 37 هزار نفر در درگیرهای چریک های پ. کا. کا و نیروی های دولتی ترکیه کشته شده اند. ترکیه، اتحادیه اروپا و ایالات متحده پ. کا. کا را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده اند.

ترکیه و عراق ماه گذشته به توافق رسیدند که با پ. کا. کا مقابله کنند؛ اما درباره بندی که به ارتش ترکیه اجازه می داد، در صورت فرار نیروهای پ.کا.کا به آن سوی مرز، وارد خاک عراق شود توافقی حاصل نشد.

نظرهای خوانندگان

har beji kurdistan! zende bi krdestan!

-- بدون نام ، Oct 15, 2007 در ساعت 06:02 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)