تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

هیلاری کلینتون: درباره همه چیز با ایران مذاکره خواهم کرد

هیلاری کلینتون، سناتور دموکرات، از رییس جمهوری ایالات متحده به دلیل عدم مذاکره مستقیم با ایران انتقاد کرد.


هیلاری کلینتون که روز شنبه به وقت محلی در یک اجتماع انتخاباتی حاضرشده بود در پاسخ به این پرسش که اگر ایران جریان نفت خاورمیانه را ببندد، ایالات متحده باید چه اقدامی انجام دهد، گفت: "من برای ایرانی ها روشن خواهم ساخت که اقداماتشان پیامدهای بسیار جدی خواهد داشت."


هیلاری کلینتون. آسوشیتدپرس

به گزارش آسوشیتد پرس، هیلاری کلینتون در کارولینای جنوبی بار دیگر از قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی دفاع کرد. خانم کلینتون به خاطر حمایت از این مصوبه کنگره از سوی برخی از دموکرات ها با انتقاد مواجه شده است. چراکه به عقیده آنها این اقدام کنگره راه را برای وارد شدن جورج بوش به جنگ با ایران هموار خواهد کرد.

هیلاری کلینتون گفت که رای موافق وی منافاتی با استراتژی گفتگو با ایران ندارد. کلینتون افزود: "آنها هم اکنون از ارسال سلاح به عراق که علیه نیروهای ما استفاده می شود حمایت می کنند."

به گفته خانم کلینتون مصوبه کنگره که سپاه را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد گشایشی است برای مجازات های آینده و در هنگام مذاکره با ایران نیز همچون "اهرم فشار" عمل می کند.

سناتور کلینتون گفت: "( اگر به ریاست جمهوری برسد) بی درنگ با ایران بر سر همه موضوعاتی که ما با ایران اختلاف داریم وارد مذاکره خواهد شد."

خانم کلینتون افزود به عقیده وی گفتگو با ایران برای اعتبار ایالات متحده در منطقه ضروری است به ویژه اگر به اقدامات شدیدتری علیه ایران نیاز باشد.

کلینتون گفت: "فکر می کنم رییس جمهور بوش، به دلیل در پیش نگرفتن این روند و (اجازه ندادن) به دیپلمات های ما برای مذاکره و تماس دائم (با ایران) اشتباه کرد."

چراغ ‌سبز سنا به کاخ‌‌سفید‌ برای‌ برخورد ‌با سپاه

نظرهای خوانندگان

ازاین که رئیس جمهور ایران اسلامی
بیشتر از ملا عمر و مهمان اش بن لادن اهل نظر است شکی نیست
اما
بیشتر حرفهایش از روی عقل نیست
و خوبه
خودش و یاران سپاهی اش
را کمی جدی گرفت

-- Rahim ، Oct 14, 2007 در ساعت 11:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)