تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

عمادالدین باقی بار دیگر احضار شد

وکیل مدافع عمادالدین باقی از احضار موکلش برای سومین بار به معاونت امنیت دادسرای عمومی و انقلاب تهران خبر داد.

صالح نیکبخت در این باره به خبرگزاری ایسنا گفت: "فردا سومین بار است که به بازپرسی ویژه امنیت دادسرای عمومی و انقلاب تهران مراجعه می‌کنیم پیش از این نیز موکلم دو بار به بازپرسی احضار شده بود."

وی افزود: "در یک جلسه از باقی، تحقیقات در مورد عملکرد انجمن دفاع از حقوق زندانیان به عمل آمد اما بار دیگر به دلیل مصادف شدن برگزاری این جلسه با ماه مبارک رمضان بازپرس دستور داد که موکل در اولین روز پس از اتمام ماه رمضان به بازپرسی مراجعه کند و از وی تحقیق به عمل نیامد."

انجمن دفاع از حقوق زندانیان
عمادالدین باقی ریاست انجمن دفاع از زندانیان را بر عهده دارد. انجمن دفاع از حقوق زندانیان در 20 آذرماه 1382 اعلام موجودیت و پس از دریافت پروانه فعالیت از وزارت کشور از اردیبهشت 1383 رسماً فعالیت اولین هیات مدیره آن آغاز شد.

اعضای مجمع عمومی انجمن 65 نفر وعلاوه برآنان حدود 25 نفر دیگر به صورت فعال یا نیمه فعال در انجمن عضویت دارند . طبق اساسنامه جدید دوسال یكبار اعضای هیات امنا یا مجمع عمومی طی انتخاباتی هیات مدیره جدید را تعیین می‌كنند. اعضای هیات مدیره پنج عضو اصلی، دو عضو علی البدل و دو بازرس هستند.

از جمله اقدامات این انجمن غیر دولتی تهیه گزارش سالانه از وضعیت زندان های ایران است.

عمادالدین باقی، رییس انجمن دفاع از زندانیان، که خود نیز به دلیل مقالالتش مدتی را نیز در زندان گذراند، در تازه ترین اقدام خود، نسبت به اعدام افرادی که "اراذل و اوباش" نام گرفته اند، اعتراض کرد.

گزارش انجمن دفاع از حقوق زندانیان درباره وضعیت زندان های كشور

دستگیری ۴۵ نفر در شب گذشته

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)