تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

توضیح سفارت ایران در پاریس درباره مجسمه رویش

سفارت ایران در فرانسه خبر دورانداختن یک مجسمه را تکذیب کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران هفدهم مهرماه جاری گزارش داده بود كامبیز شریف خالق مجسمه رویش در تماس با یكی از مسئولان سفارت ایران در پاریس مطلع شده است كه این مجسمه یک ‌سال پیش، پس از سقوط، شكسته و به ‌عنوان یك شی مخروبه، به خارج از محل ساختمان منتقل شده است.


عکس از ایسنا

به گزارش ایرنا، روابط عمومی سفارت ایران در فرانسه با انتشار بیانیه‌ای این خبر را تکذیب و اعلام کرد "در بررسی های بعمل آمده، هیچ سابقه‌ای ازتعلق این پیکره چوبی (مجسمه) مورد نظر به موزه هنرهای معاصرایران و یا اینکه این اثر طی توافقی با آن موزه به سفارت جمهوری اسلامی ایران درپاریس منتقل و نصب شده باشد، وجود ندارد."

در ادامه این بیانیه آمده است: "سازنده این اثر که آن درسال ‪ ۱۳۸۲‬در نمایشگاهی درپاریس عرضه کرده بود، پس از پایان نمایشگاه بامراجعه به سفارت ایران درخواست کرد مجسمه در محوطه سفارت نصب شود که بعد از موافقت سفارت، در قبال دریافت وجهی، در محوطه سفارت نصب شد."

سفارت ایران می افزاید: "این اثر باتوجه به ارتفاع بلند آن که هفت مترطول داشت، بناچار در حیاط سفارت نصب گردید که در معرض عوامل طبیعی ازجمله باران و وزش باد قرارداشت. لذا بعد از چند سال دچار پوسیدگی‌های وسیع شد و باتوجه به اینکه هنگام نصب در مهار آن دقت لازم بعمل نیامده بود، نهایتا چند ماه قبل در اثر وزش طوفان بسیارشدید در پاریس اثرمزبور واژگون شد و با توجه به همان پوسیدگی‌ها به نحو غیرقابل ترمیمی از چند جا درهم شکست."

به گفته روابط عمومی سفارت ایران "هیچ دستورالعمل، توصیه و یا پیشنهادی از سوی هنرمند این اثر(کامبیزشریف مجسمه سازایرانی) برای حفظ اثر مزبور به سفارت ارایه نشده بود."

کامبیز شریف به خبرگزاری ایسنا گفته بود "در پی توافق و قرارداد، مقرر شده بود سفارت یادشده از اثر نگهداری و مراقبت كند."

"سفارت ایران در پاریس مجسمه هفت متری را دور انداخت"

نظرهای خوانندگان

... بنظر می رسد ایشان بیش از هر چیزی بدنبال هیاهو و جار و جنجال رسانه ای است ...

-- بدون نام ، Oct 13, 2007 در ساعت 10:48 PM

بیچاره هنر و هنرمند در معرض باد !!!!!!
" به گفته روابط عمومی سفارت ایران "هیچ دستورالعمل، توصیه و یا پیشنهادی از سوی هنرمند این اثر(کامبیزشریف مجسمه سازایرانی) برای حفظ اثر مزبور به سفارت ارایه نشده بود." "
چه منطق زیبایی احتمالا به همین دلیل که کورش نامه ایی به دست آقایان نداده بود میخواهیم آرامگاهش را بکنیم زیر آب !!!!!!!!!!

-- احسان ، Oct 14, 2007 در ساعت 10:48 PM

چیه باز میبینید داره واقعیت گفته میشه میگید جارو جنجاله سفرا اونجا نشستن گردناشونو کلفتر میکنن از اثار هنری چه میفهمن فقط شکم و زیر شکم حالیشونه

-- zartosht ، Oct 14, 2007 در ساعت 10:48 PM

اری هنر نزد ما ایرانیان است و بس...!!! حفظش هم ان شا لله با کرام الکاتبین. وظیفه ما اینه که واسه نشان هنر ایرانی باید از هنرمند پول بگیریم. اگه هم پوسید که میایم ابروشو میبریم. چرا؟ چون شرایط نگهداری رو لیست نکرده . تازه همین که خسارت نمیخوایم ازش بره خدارو شکر کنه. هنر نزد ما ...

-- بدون نام ، Oct 14, 2007 در ساعت 10:48 PM

واقعاً شرم آور است كه آقايان ميفرمايند "هیچ دستورالعمل، توصیه و یا پیشنهادی از سوی هنرمند این اثر(کامبیزشریف مجسمه سازایرانی) برای حفظ اثر مزبور به سفارت ارایه نشده بود."آيا يك هنرمند بعد از اهداي اثرش بايد تأكيد كند كه آن را مراقبت كنيد؟؟!! پس مفهوم اثر هنري چيست؟ آيا كورش نيز قبل از وفاتش تأكيد كرده بود كه "آيندگان! مبادا قبر مرا خراب كنيد؟!" اينها توجيه آقايان است!!

-- lمهتاب ، Oct 15, 2007 در ساعت 10:48 PM

مجسمه رو که امانت نداده بوده که آقا! پولش رو گرفته، داده نصب کرده‌ن توی حیاط. به خودشون مربوطه که نگهداری بکنن یا نکنن. همین الان توی خونه‌ی من و شما فرش‌های کاشانی و کرمانی آثار هنری هستند و چون مال ما هستند اصلا نگران نیستیم که بپوسن، رنگشون بره یا هر بلایی سرشون بیاد. اثر هنری که قرار نیست تا قیام قیامت پا بر جا بمونه که.

-- چه خبره! ، Oct 16, 2007 در ساعت 10:48 PM

اخرين باد وطوفان در فرانسه وخصوصأ در پاريس که باعث خرابيهائی شد در سال 1999 بود. شايد اين طوفان تنها در منطقه سفارت (IENA) اتفاق افتاده شده باشد البته زير نظر آقايون!!!

-- فردين ، Oct 16, 2007 در ساعت 10:48 PM

lمنتظر خبر بعدی باشید شاید یک باد دیگه بیاد هنرمند بیچاره به بلای اثرش مبتلا بشه خدای نکرذه یادت نره کوروش هم سفارش نکرده بود کله اش سر از انگلیس در آورد / قلی

-- بدون نام ، Oct 16, 2007 در ساعت 10:48 PM

سفارت ایران اونم توی پاریس که از مشهورترین شهرهای دنیاست با خونه منو و تو فرقی نداره؟ بایدم بپرسی چه خبره! هیچ خبری نیست شما خودتو ناراحت نکن.

-- آرمین ، Oct 17, 2007 در ساعت 10:48 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)