تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

لاوروف: رویکرد آمریکا دربرابر ایران یکجانبه است

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در گفتگو با همتای آمریکایی خود رویکرد واشنگتن در قبال پرونده هسته ای ایران را "یکجانبه" خواند و بار دیگر از سیاست تحریم و حمله انتقاد کرد.


سرگئی لاوروف و کاندولیزا رایس، دوازدهم اکتبر. آسوشیتدپرس

به گزارش خبرگزاری ریانووستی روسیه، سرگئی لاوروف روز جمعه در یک کنفرانس مشترک خبری با کاندولیزا رایس درمسکو گفت: "ما بر این باوریم اگر هیچگونه اقدام موازی برای تحریم ایران صورت نگیرد (و) مرتبا صداهایی برای استفاده از نیروی نظامی علیه این کشور شنیده نشود، این کار گروهی بیشتر می تواند موثر باشد."

لاوروف همچنین گفت رییس جمهوری روسیه در سفر هفته آینده خود به تهران، از موضع مشترک گروه 1+5 پشتیبانی خواهد کرد.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: "رییس جمهور پوتین در نشست امروز صبح (جمعه) خود با کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه ایالات متحده و رابرت گیتس (وزیر دفاع) تاکید کرد که وی در دیدار از ایران، روال کنونی کار با دستگاه رهبری ایران را ادامه خواهد داد، که بیانگر موضع گروهی 1+5 و شورای امنیت است."

گروه 1+5 دربرگیرنده چین، روسیه، ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان است. این گروه که شامل پنج عضو دایم شورای امنیت بعلاوه آلمان است، درباره پرونده هسته ای ایران تصمیم گیری می کند. از میان این کشورها، ایالات متحده و فرانسه خواستار تصویب هر چه سریع تر دور تازه تحریم ها علیه ایران هستند.

با این حال این گروه توافق کردند تا ماه نوامبر که گزارش خاویر سولانا رییس سیاست خارجی اتخادیه اروپا و محمد البرادعی، دبیر کل سازمان بین المللی انرژی اتمی درباره پرونده هسته ای تهران، ارائه می شود، تصمیم برای تحریم ایران را به تعویق بیندازند.

رایس: ایران آژانس را فریب می‌دهد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)