تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

گزارش صحت و سقم "شکنجه" دانشجویان به آیت الله شاهرودی ارائه شد

رییس كل دادگستری استان تهران اعلام كرد نتیجه تحقیق درباره صحت و سقم شکنجه دانشجویان زندانی امیرکبیر را به رییس قوه قضاییه ارائه داده است.

علیرضا آوایی،رییس كل دادگستری استان تهران و رییس شورای عالی شهروندی به خبرگزاری دانشجویان گفت روز سه شنبه نتایج مقدماتی بررسی‌ها را به صورت حضوری به رییس قوه قضاییه منتقل كرده است، و مکتوب این گزارش نیز در آینده نزدیک در اختیار آیت الله شاهرودی قرار خواهد گرفت.

در این ماه دومین و آخرین جلسه دادگاه سه دانشجوی زندانی امیرکبیر در شعبه 6 دادگاه انقلاب برگزار شد.

دانشجویان زندانی: شکنجه شده ایم

مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری با انتشار نامه‌ای به تاریخ 22 مرداد ماه اظهار داشتند "زیر شکنجه طاقت فرسا ناچار به اعتراف به کار ناکرده" شده‌اند. پس از انتشاراین نامه و با پیگیری خانواده های این دانشجویان آیت الله شاهرودی، رییس کل دادگستری تهران را مامور تهیه گزارشی درباره ادعای مطرح شده کرد.

amirkabir.jpg

در پی انتشار مطالبی در چهار نشریه که لوگوی نشریات دانشجویی نزدیک به انجمن اسلامی امیرکبیر بر آن نقش داشت، جو این دانشگاه در خرداد ماه متشنج شد. دانشجویان نزدیک به انجمن و مدیران مسئول چهار نشریه‌، هیچ‌گاه مسئولیت انتشار این مطالب را نپذیرفتند و از مقامات قضایی خواستند که عاملان اصلی این "جعل" را مورد پیگرد قرار دهند. با این حال هشت تن از دانشجویان به اتهام انتشار مطالب "موهن" در خرداد ماه امسال بازداشت شدند. از میان این دانشجویان سه نفر همچنان در زندان هستند.

مجید توکلی یکی از سه دانشجوی باقی مانده در زندان در بخشی از نامه خود که در رسانه‌ها انعکاس یافت آورده است: "علیرغم تکذیب مکرر و موکد بنده و دیگر دوستانمان در دانشگاه امیرکبیر در خصوص همکاری در تهیه و چاپ ۴ نشریه جعلی و موهن، تاریک اندیشانی همچنان عزمی راسخ و جهدی وافر در انتساب این نشریات به ما را دارند و گویا قرار است در آینده نزدیک دادگاهی غیرعلنی تشکیل داده و به استناد اعترافاتی که همه تحت آزار و اذیت‌های فراوان(شرح گوشه ای از آن را به خانواده خود گفته ام)، اخذ شده است استناد نموده، تقصیر را متوجه ما نمایند، ببرند و بدوزند و باز حکمی ناعادلانه صادر نمایند".

احمد قصابان نیز در نامه خود ضمن اعلام برائت از اتهام‌های وارد شده به وی از "فشارهای طاقت فرسا" سخن به میان آورده و خاطر نشان می‌کند "اینجانب و دیگر دانشجویان بازداشت شده چاره ای جز تبعیت از خواست و اراده بازجویان و اقرار دروغ علیه خود و دیگران نداشتیم."

احسان منصوری، دیگر دانشجوی در زندان، دوران بازداشت خود را اینگونه شرح می‌دهد: "همان طور که در جریان هستید عده ای با دست زدن به کثیف‌ترین و ناجوانمردانه ترین خدعه، در بهار امسال اقدام به جعل نشریات دانشجویی کرده و مطالب نامربوط آن را به اعضای انجمن اسلامی نسبت دادند. با این که پس از پخش معدود این نشریات ما بارها انتشار این مطالب را از سوی خود تکذیب کردیم، به سبوعانه ترین روش‌ها اقدام به بازداشت بنده و ۷ تن دیگر از دانشجویان کردند. با این که در طی بازداشت نیز دست داشتن در انتشار این نشریات را تکذیب می کردم، بازجویان ما را تحت انواع و اقسام فشارهای روحی و جسمی شدید قرار دادند که اگر خود در این شرایط قرار نمی گرفتیم باور نمی کردیم که برای اعتراف گیری دست به چه اعمالی می زنند. در هر صورت آن جا که فشارهای بازجویان از حد توان من و دوستان خارج شد مجبور به اعتراف به كار ناكرده شدیم."

نظرهای خوانندگان

یعنی شما میفرمایید چیزی به نفع( دانشجویان در این گزارش است؟)

-- astyak ، Oct 12, 2007 در ساعت 10:14 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)