تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

جایزه آزادی مطبوعات ایتالیا برای روزنامه نگاران کرد ایرانی

رادیو فردا گزارش می دهد، سازمان اطلاع رسانی و امنیت خبرنگاران در ایتالیا، که نهادی است غیر دولتی، امروز اعلام کرد که جایزه آزادی مطبوعات خود را در سال 2007 به دو روزنامه نگار کرد ایرانی به نام های عدنان حسن پور و هیوا بوتیمار اهدا خواهد کرد. این دو ر وزنامه نگار مریوانی به اتهامات امنیتی در زندان به سر می برند و پیش از این به اعدام محکوم شده بودند.

سازمان اطلاع رسانی و امنیت خبرنگاران در ایتالیا یا ISF، سال ٢٠٠٥ نیز این جایزه خود را به اکبر گنجی، روزنامه نگار و نویسنده ایرانی زمانی که هنوز در زندان به سر می برد اهدا کرده بود.

قرار است جایزه روزنامه نگاران کرد ایرانی روز سی ام نوامبر آینده در شهر سی ینا (Siena) به نمایندگان یا اعضای خانواده آنها اهدا شود.

حسن پور و بوتیمار پس از چندین روز اعتصاب غذا به بند عمومی منتقل شده اند. صدور حکم اعدام برای این دوشهروند ایرانی با اعتراض سازمان های حقوق بشری و از جمله سازمان گزارشگران بدون مرز مواجه شده است.

صالح نیکبخت وکیل مدافع این دو ضمن اعتراض به حکم اشد مجازات که از سوی دادگاه صادر شده است، در مصاحبه با رادیو زمانه گفت که اتهامات حسن پور و بوتیمار مربوط به فعالیت های روزنامه نگاری آنها نبوده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)