تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

شمار میلیاردرهای چینی هفت برابر سال پیش شد

در حالی که در پایان سال 2006، چین 15 میلیاردر در فهرست ثروتمندان خود داشت، امسال 106 میلیاردر چینی وجود دارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فهرستی که به‌تازگی توسط روپرت هوجورف یک حسابرس مقیم شانگهای منتشر شده است، نشان می‌دهد که میلیاردرهای چینی ظرف یک سال از 15 نفر به 106 نفر، یعنی هفت برابر، رسیده‌اند. این جهش نشانی از رشد شریع اقتصادی چین گرفته می‌شود.

بنابر همین گزارش در صدر این فهرست خانم یانگ هویان 26 ساله با ثروتی معادل 130 میلیارد یوان (17.3 میلیارد دلار) قراردارد.

هوجورف، تهیه کننده این فهرست، به خبرگزاری فرانسه گفته است "همه ما می‌دانیم که چین رشد اقتصادی سریعی دارد، اما این سرعت چنان زیاد است که همه را شگفت زده کرده است. سرعت رشد اقتصادی چین به مراتب از رشد آمریکا و اروپا بیشتر است."

نظرهای خوانندگان

بازی با بورس و سهام در اینجا ( چین) انقدر عمومی شده و رونق دارد که حتی اشخاصی که اصلا از سهام سر در نمیاورند به سرمایه گذاری در ان مشغولند یعنی بطور کلی مردم در روزهایی که سهام قدری افت میکند با نشاط و خوشحال نیستند و این را قشنگ در سطح شهرها به چشم غیر مسلح میشود مشاهده کرد. اینکار با سرعت بسیار حیرت انگیزی به ثروت مردم میافزاید اگر تعداد ماشینهای سطح شهر ها را امار گیری کنند و تفاوت انرا در چند سال گذشته مقایسه کنند و یا قیمت مسکن را که بنحو تعجب انگیزی دارد بالا میرود با سالهای قبل بسنجند میتوان بسادگی به افزایش قدرت خرید مردم پی برد.

-- ali ، Oct 11, 2007 در ساعت 09:11 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)