تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

نبرد در وزیرستان پاکستان بالا گرفت

پس از سه روز درگیری، بار دیگر نبرد میان ارتش پاکستان و قبایل ایالت وزیرستان این کشور بالا گرفته است. در این نبردها که در اطراف میران‌شاه در شمال ایالت وزیرستان در جریان است تاکنون 250 نفر از جمله 47 سرباز ارتش پاکستان کشته شده‌اند و شمار زیادی نیز آواره شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تبادل امروز بار دیگر تبادل آتش سنگین میان دو طرف از سر گرفته شده و خانه‌های بسیاری در میران‌شاه مرکز ایالت وزیرستان ویران شده‌اند. بنابه همین گزارش ساکنان منطقه در حال فرار از این ناحیه هستند.

همچنین خبرگزاری فرانسه امروز گزارش داده است که در بمباران دیروز روستاهای اطراف شهر میران‌شاه به وسیله نیروی هوایی ارتش پاکستان، 50 نفر کشته شده‌اند، که اهالی منطقه امروز آن‌ها را به خاک سپرده‌اند. ارتش پاکستان می‌گوید که همگی این افراد از نفرات طالبان یا شبه نظامیان قبایلی طرفداراین گروه بوده‌اند. در حالی که است که مردم محلی به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که جسد شماری از زنان و کودکان کشته شده را نیز دفن کرده‌اند.

نبردها زمانی آغاز شد که مشرف برای بار دیگر در انتخابات روز شنبه مجالس این کشور برای پنج سال دیگر به‌عنوان رییس جمهور انتخاب شد. پس از انجام انتخابات نیروهای ارتش پاکستان به مواضعی که می‌گویند محل استقرار طالبان است یورش بردند. ارتش پاکستان همچنان می‌گوید که احتمالاً‌ بن لادن و ایمن الظواهری نیز در همین ناحیه پناه گرفته‌اند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)