تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

مدال رییس دانشگاه تهران به احمدی نژاد به پاس سخنرانی در کلمبیا

محمود احمدی نژاد، رییس‌جمهور ای ایران روز دوشنبه در سخنرانی خود در دانشگاه تهران که با اعتراض جمعی از دانشجویان همراه شد، آنچه را که در دانشگاه کلمبیا برای وی اتفاق افتاد، ناشی از "برنامه ریزی" قبلی دانست. در این مراسم که به مناسبت آغاز سال نو تحصیلی برگزار شده بود، آیت الله عمید زنجانی رییس دانشگاه تهران نیز به پاس سخنرانی رییس جمهوری ایران در دانشگاه کلمبیا به وی مدال داد.


آیت الله عمید زنجانی به محمود احمدی نژاد مدال و لوح یادبود تقدیم می کند. فارس

رییس جمهوری ایران گفت: "ما در دانشگاه کلمبیا می‌دیدیم که تمام اقدامات‌شان طبق برنامه‌ریزی قبلی بود؛ سال گذشته یکی از اساتید این دانشگاه از من برای حضور در این دانشگاه دعوت کرد که قبول نکردم. بعد گفتند که عده‌ای از دانشجویان می‌خواهند پیام شما را بشنوند و نمی‌شد، نرفت. شب قبل از مراسم به من گفته بودند که نمی‌توانیم امنیت مراسم را برقرار کنیم. چگونه است که کشوری که از آن سر دنیا آمده است در این سوی دنیا، امنیت برقرار کند، نمی‌تواند امنیت یک سالن را برقرار کند، اینها همه یک بهانه بود. آنها می‌خواستند در وهله اول مرا منصرف کنند، در ثانی اعصاب ما را خرد کنند که نتوانیم صحبت کنیم و یا فضای مشوشی ایجاد کنند که پیام منتقل نشود و همه جزییات را در این بخش دیده بودم."

محمود احمدی نژاد که در سخنرانی اخیر خود در دانشگاه کلمبیا با سخنان تند رییس این دانشگاه آمریکایی مواجه شده بود، افزود: "بسیاری از دانشجویان خواستار حضور در این مراسم و شنیدن پیام ایران بودند اما به آن‌ها این امکان داده نشده بود. "وی افزود: "حتی سی ـ چهل دانشجوی ایرانی به من مراجعه می‌کردند که می‌خواهند حاضر شوند، ولی نمی‌شد. تلفن تماسی داده بودند که هرکس تماس می‌گرفت نوار ضبط شده‌ای ده دقیقه علیه ملت ایران و مواضع ایران موضع‌گیری می‌کرد."


رییس دولت ایران که همزمان با سخنرانی اش جمعی در اعتراض به زندانی شدن دانشجویان و سیاست های وی شعار سر می دادند، در ادامه گفت: "باور من این است که آنها طراحی کرده بودند که بعد از اجرای موفقیت‌آمیز پروژه شان تعرضاتی به حقوق ملت ایران بکنند و بستر این کار را در افکار عمومی فراهم کنند. حتی بعد از مراسم در رسانه های‌شان مارش پیروزی می‌زدند اما بعد از چند ساعت متوجه شدند که چه اشتباهی مرتکب شده‌اند."

پس از بازگشت محمود احمدی نژاد از نیویورک، دفتر رییس جمهوری ایران از مردم درخواست کرده بود "با حضور در مساجد، حسينيه‌ها و شرکت در نمازهای جمعه و جماعات به شکرانه اين موفقيت بزرگ، سجده شکر به درگاه ايزد منان" به جای آورند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: "علم قدرت آفرین است و اگر انسان‌ساخته‌نشده آن را به دست آورد مثل کودکی است که ورزش‌های رزمی می‌آموزد و از آن استفاده می کند. بعضی از قدرت‌ها احساس می‌کنند چون بمب اتم دارند خیلی قدرتمند شده‌اند."

رییس‌جمهوری ایران افزود: "دنیای مادی امروز به پایان خط خود رسیده است و هیچ پیام امیدبخشی از نظام لیبرال دموکراسی به گوش نمی‌رسد و هیچ مشکلی از مشکلات بزرگ بشریت توسط این نظام حل نشده است. پدیده عراق، فلسطین، لبنان و همه پابرجا هستند و کسی نمی‌تواند آن را حل کند. آمریکا جلوی منطق هسته‌ای ایران کم آورده است و راهبرد آنها دیگر خاصیت ندارد."

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم مدال یادبودی از سوی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران در تقدیر از مواضع رییس‌جمهوری ایران در دانشگاه کلمبیا به وی تقدیم شد. همچنین پیش از سخنان وی از سوی بسیج دانشجویی لوح یادبودی در تقدیر از مواضع رییس‌جمهوری ایران در دانشگاه کلمبیا به وی اهدا شد.

دانشجویان معترض: چرا فقط کلمبیا؟ ما هم سوال داریم

نظرهای خوانندگان

خود ... خود خندی عجب مرد هنرمندی

-- behdad ، Oct 8, 2007 در ساعت 11:58 PM

تصویر ضمیمه خبر مرا یاد نکته ای انداخت: که روح دکتر علی اکبرسیاسی و مرحوم عیسی صدیق الان در قبر در حال لرزیدن است!

-- پیروز ، Oct 9, 2007 در ساعت 11:58 PM

تنظیم متن خبر بدتر و ناقص تر از این دیگه ممکن نبود؟! این همه انتظار برای نتیجه ی دیدار دیکتاتور کوچک بی سواد از دانشگاه، اونوقت اینجور خواستید به انتظار مخاطبتون جواب بدید؟

-- امین ، Oct 9, 2007 در ساعت 11:58 PM

شوخی میفرمائید !! انوقت چه کسی قرار است در این فصل پخش جوائز نوبل به رئیس دانشگاه تهران بخاطر این ابتکاری که به خرج داده و مخترع یک چنین پدیده پر رویانه ئي بوده جایزه نوبل vh اهدا کند ؟!؟!.
داوید.

-- Daveed ، Oct 9, 2007 در ساعت 11:58 PM

البته غیر از این فرمایشات پس از آن عملکرد مشعشع جناب احمدی نژاد در امریکا از ایشانشان انتظار نمی رفت. خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی.

-- آرمان ، Oct 10, 2007 در ساعت 11:58 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)