تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

رییس جمهوری اسراییل: "ایران کانون جهانی ترور است"

شیمون پرز، رییس جمهوری اسراییل، روز دوشنبه ایران را "کانون جهانی ترور" خواند و نسبت به برنامه هسته ای تهران هشدار داد.


شیمون پرز. رویترز

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شیمون پرز با حمله به همتای ایرانی خود گفت: "ایران، دولت پیشتاز در پرورش ترور و حمایت مالی و تسلیحاتی از آن است که در راس آن احمدی نژاد جای دارد."

شیمون پرز که در مراسم گشایش پارلمان اسراییل در فصل زمستان سخن می گفت، افزود: "امروز ایران بزرگترین کانون تروریستی در جهان است."

پرز در ادامه گفت: "ایران آشکارا زرادخانه موشک های دوربرد می سازد و پنهانی جنگ افزارهای هسته ای."

رییس جمهوری اسراییل گفت: "اگر ایران به جنگ افزارهای هسته ای برسد، احتمال دارد که به دست تروریست ها بیفتد، چراکه ایران نیز کانون جهانی ترور است."

شیمون پرز افزود: "دستگاه رهبری ایران از حزب الله در لبنان پشتیبانی می کند تا دولت مستقل لبنان را شکست دهد و آن را به قمر ایران تبدیل کند."

وی گفت: "ایران جهاد اسلامی را ایجاد کرد و از حماس پشتیبانی می کند تا روند صلح اسراییل و فلسطینی ها را به نابودی بکشاند."

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران در یک سخنرانی با یادآوری سخنان آیت الله خمینی گفته بود که اسراییل باید از نقشه پاک شود. وی همچنین بارها کشتار یهودیان در جنگ جهانی دوم را به چالش کشیده است که با واکنش های جهانی روبرو شده است.

از سوی دیگر با این که اسراییل تا پیش از این سیاست نه تایید و نه تکذیب برخورداری از جنگ افزارهای هسته ای را در پیش گرفته بود، اما ایهود اولمرت، نخست وزیر اسراییل در یک مصاحبه تلویزیونی برای نخستین بار تایید کرد که اسراییل دارای جنگ افزارهای هسته ای است.

اسراییل در آخرین نشست آژانس بین المللی انرژی اتمی به قطعنامه ای که در آن خوستار اتخاذ تدابیری برای خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای شده بود رای منفی داد.

نظرهای خوانندگان

آقا و خانم محترم بفرماييد چرا سخنان اسراييلی ها را در مورد حکومت ترور خواندن و سازمان ترور بودن سپاه پاسداران سانسور نمی کند ولی حرف و سخن چهار تا دانشجوی بيچاره که از بی کسی به شما گفته اند «کس» را سانسور و رد می کنيد. می دانم که حرفم را بازهم رد خواهيد کرد ولی به قطره قطره جمع شدن کارهای شما و ديگران بزودی همه ی ما در دود و آتش فاجعه خواهيم سوخت. چرا که واقعيت را به جای ما عاشقان ايران اسراييليان و آمريکاييآن و انگليسيان و فرانسويان خواهند گفت و البته برای خودشان. شايد هم آن شهروند جانان شما ترسانده است. شاد باشيد و رستگار!
پروانه دانشجو از تهران
82.226.31.85

-- پروانه دانشجو از تهران ، Oct 8, 2007 در ساعت 09:50 PM

dorood be iran va irani va parvaneh.hokoomate iran terorist .amma iran va irani terorist nist.irani hamishe iranist...mosalman nist...ghatel nist...iran hamise iranats

-- alen ، Oct 9, 2007 در ساعت 09:50 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)