تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

سقوط هواپیما وزیر کنگو را وادار به استعفا کرد

در پی سقوط یک فروند هواپیما در محله‌ای مسکونی در کینشاسا، پایتخت کنگو ،‌ انتقادها به عملکرد وزارت حمل و نقل این کشور افزایش یافت و سرانجام امروز وزیر حمل و نقل این کشور مجبور شد از سمت خود کناره‌گیری کند.

به گفته‌ی صلیب سرخ کنگو ، در سانحه‌ی هوایی کینشاسا، که روز پنج‌شنبه روی داد، بیش از ۵۰ نفر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

کمیته‌ی صلیب سرخ کنگو امروز، شنبه، اعلام کرد جست‌وجوهای خود را برای یافتن اجساد قربانیان پایان داده است. به گفته‌ی رییس صلیب سرخ کنگو، اجساد قربانیان از لاشه‌های هواپیما و همچنین از زیر آوارهای خانه‌های تخریب‌شده جمع‌آوری شده‌اند.

روز پنج‌شنبه یک فروند هواپیمای آنتونوف در محله‌ای مسکونی در کینشاسا سقوط کرد و باعث تخریب چند خانه شد. این حادثه ۳۰ مجروح نیز برجای گذاشت.

سپتامبر گذشته، وزارت حمل و نقل کنگو با صدور فرمانی، شرکت‌های هواپیمایی را از به کار گیری هواپیماهای آنتونوف در حریم هوایی کنگو منع کرده بود. با این حال، هیأت وزیران جمهوری دموکراتیک کنگو ، امروز وزیر حمل و نقل را متهم کرد به چند شرکت هواپیمایی اجازه داده است از این هواپیماها استفاده کنند.

نظرهای خوانندگان

ایکاش فیساغورث زنده بود تا این مساله را حل کند که چگونه میشود دد کنگو سقوط یک هواپیما باعث استعفای وزیر مربوطه بشود ! اما در ایران که پی در پی هواپیماها سقوط میکنند همه محکمتر از گذشته سر جای خود نشسته اند !.
داوید

-- داوید ، Oct 6, 2007 در ساعت 03:26 PM

Agar in mozou dar Costarika etefagh mioftad chi mishod

-- NAM ، Oct 7, 2007 در ساعت 03:26 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)