تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

پیشنهاد حاکمان نظامی میانمار برای دیدار با رهبر مخالفان

حاکمان نظامی میانمار (برمه)، امروز پیشنهاد دیدار با آنگ سان سو چی رهبر مخالفان دموکراسی‌خواه این کشور را دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، برخی تحلیل‌گران هشدار داده‌اند که ارائه چنین پیشنهاد نادری از سوی حاکمان نظامی برمه می‌تواند تنها برای کاهش دادن فشار سازمان ملل و بر نظامیان برمه به دلیل سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز مخالفان باشد.

بنابر گزارش‌ها در سرکوب تظاهرات مخالفان طی دو هفته اخیر دست‌کم 13 نفر کشته و 2000 نفر بازداشت شده‌اند. این تظاهرات که در اعتراض به افزایش قیمت سوخت آغاز شده بود با طرح شعار دموکراسی‌خواهی ادامه یافت و با پیوستن راهبان بودایی به تظاهر کنندگان به اوج رسید. ایالات متحده آمریکا و چند کشور دیگر دخالت سازمان ملل را برای جلوگیری از سرکوب در برمه خواسته‌اند.

اعلام این پیشنهاد از سوی نظامیان حاکم بر میانمار همزمان با "روز جهانی همبستگی با مردم میانمار" صورت گرفته است. امروز در کشورهای آسیایی و اقیانوسیه و دیگرنقاط دنیا در اعلام همبستگی و حمایت از مردم میانمار فعالان حقوق بشر و دموکراسی تظاهرات مختلفی را سازمان داده‌اند. در همین زمینه گوردون براون نخست وزیر انگلیس نیز برای تظاهر کنندگان لندن که در همبستگی با مردم میانمار به خیابان آمده‌اند پیغام فرستاده است و گفته که "دنیا مردم میانمار را تنها نخواهد گذاشت."

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)