تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

مشرف انتخابات پاکستان را برد

تلویزیون رسمی دولت پاکستان از پیروزی ژنرال پرویز مشرف حاکم نظامی این کشور در رای‌گیری پارلمان و مجالس ایالتی خبر داده است. اعلام پیروزی مشرف در انتخابات از سوی تلویزیون پاکستان در حالی صورت گرفته است که روز گذشته دیوان عالی پاکستان حکم داده بود که انتخابات ریاست جمهوری این کشور قابل انجام است، اما اعلام برنده آن باید تا، 17 اکتبر، یعنی تاریخ پایان رسیدگی به شکایت‌هایی که درباره نامزدی مشرف به این دیوان رسیده، به تعویق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام رسمی دولت پاکستان به این خبرگزاری گفته است که ژنرال مشرف با "رای قاطع" انتخابات را برده است. این در حالی است که تلویزیون دولتی پاکستان نیز خبر پیروزی این ژنرال متحد آمریکا را در انتخابات اعلام کرده است.

مشرف که کنترل تنها ارتش اسلامی مسلح به بمب هسته‌ای را در دست دارد، از سال 1999 که در یک کودتا قدرت را در دست گرفت تاکنون بر پاکستان حکم رانده است. انتخابات امروز در حالی برگزار می‌شد که پیروزی مشرف در رای‌گیری پارلمان ملی و 4 مجلس ایالتی پاکستان کاملاً پیش‌بینی پذیر بود. با این رای، پرویز مشرف برای یک دوره 5 ساله دیگر به ریاست جمهوری پاکستان برگزیده شده است.

گفتگو با مصطفی دانش کارشناس مسائل پاکستان

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)