تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

بوش: "آمریکا شکنجه نمی‌کند"

جورج دبلیو بوش رئیس جمهور آمریکا امروز در دفاع از عملکرد دولت خود در برخورد با کسانی که به اتهام تروریسم دستگیر شده‌اند گفت سیاست‌های مربوط به بازداشت‌ها و بازجوی‌ها هم موفق بوده‌اند و هم قانونی.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس جورج بوش گفته است "وقتی کسی را پیدا کنیم که اطلاعات مربوط به یک حمله احتمالی به آمریکا را داشته باشد، مسلم بدانید که او را بازداشت خواهیم کرد و از او بازجویی می‌کنیم. مردم آمریکا از ما انتظار دارند که ما اطلاعات به‌دست آوریم، اطلاعاتی که به در بخور باشد و به کار حفظ امنیت آن‌ها بیاید. این شغل ما است."

اظهارات بوش به افشاگری دیروز، پنجشنبه، روزنامه نیویورک تایمز برمی‌گشت. در این مطالب که از قول مقامات سابق و فعلی قضایی آمده مفاد یک اظهار نظر قضایی محرمانه مربوط به سال 2005 و بعد از انتساب آلبرتو گونزالس از سوی بوش به مقام دادستان کل ایالات متحده افشا شده است. این اضهار نظر قضایی، سیلی زدن، قرار دادن فرد در دمای انجماد آب، و اجرای غرق کردن شبیه‌سازی شده را برای اعتراف‌گیری از متهمان عملیات تروریستی مجاز دانسته است. در این رای محرمانه همچنین به‌کار بردن ترکیبی از روش‌های دردناک اعتراف‌گیری نیز مجاز دانشته شده است.

این در حالی است که درست چند ماه قبل از صدور این رای در دسامبر 2004 وزارت دادگستری آمریکا شکنجه را عملی "تنفربرانگیز" خوانده بود.

بوش در اشاره به موارد افشا شده گفته که دولت او به قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا پایبند مانده است، و همزمان تاکید کرده که "اطلاعات بسیار مهمی" که از متهمان به‌دست آمده به "حفظ امنیت مردم آمریکا کمک کرده است."

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)