تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد: بخشی از آلاسکا یا کانادا را به صهيونيست‌ها بدهید

محمود احمدی‌نژاد امروز، روز قدس، در سخنراني پیش از خطبه نماز جمعه تهران به "غربی‌ها" پیشنهاد داد که "قسمتی از سرزمین وسیع کانادا و آلاسکا را به صهیونیست‌ها بدهید و خود را از شر این مسئله نجات دهید."

به گزارش خبرگزاری فارس محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران درباره شکل‌گیری دولت اسرائیل گفته است که تاکنون "هزاران نفر از مردم فلسطین" را کشته‌اند و "5 میلیون انسان بی‌گناه را آواره کرده‌اند" و"نسل‌هایی در امید بازگشت به سرزمینشان به سر می‌برند."

احمدی نژاد در ادامه افزوده است: "ما به غربی‌ها گفته‌ایم که اگر این اتفاق [هالوکاست] در اروپا رخ داده پس در خود اروپا به رژیم صهیونیستی جایی بدهیم ... [اما] آن‌ها می‌گویند که ما کلی مقدمه‌چینی کرده‌ایم که صهیونیست‌ها را از اروپا اخراج کنیم، ولی شما می‌خواهید دوباره آنها را برگردانید."

احمدی‌نژاد مجدداً به‌عنوان پیشنهادی برای حل مشکل فلسطین گفته است که به غربی‌ها پیشنهاد می‌دهد "که قسمتی از سرزمین وسیع کانادا و آلاسکا را به صهیونیست‌ها بدهید و خود را از شر این مسئله نجات دهید." رئیس جمهور ایران در ادامه ارائه راه‌حل برای حل مسئله خاورمیانه افزوده است "همچنین ما پیشنهاد می‌کنیم اجازه دهید در فلسطین انتخابات آزاد برگزار شود تا مردم آزادانه سرنوشت خود را انتخاب کنند." او "مردم اروپا و آمریکا" را مخاطب قرار داده و گفته است "آیا خود شما قبول می کنید که سرزمین‌تان اشغال و کشور دیگر در آن احداث شود؟" و اضافه کرده که "چرا می‌خواهید بر ملت فلسطین امری را تحمیل کنید تا بیگانگان کشورشان را اشغال کنند."

احمدی‌نژاد همچنین درباره روابط غرب با اسرائیل گفته است: "دفاع از منافع ننگین این رژیم برای برخی قدرت‌ها از واجبات است و دولت‌های غربی که پرچمدار سکولاریسم و بی‌دینی هستند، دفاع از رژیم صهیونیستی را به عنوان مقدس‌ترین امر عالم دنبال می‌دانند."

رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود درباره مسئله هسته‌ای ایران و برخورد کشورهای غربی با آن نیز گفته است: "مهم‌ترین بهانه آنها برای جلوگیری از فن‌آوری هسته‌ای ایران آن بود که دستیابی ایران به این فناوری به ضرر رژیم صهیونیستی است."

احمدی‌نژاد دلیل دیگر برخورد با مسئله هسته‌ای ایران را از سوی غرب این‌گونه تشریح کرده است که "آن‌ها برای حفظ منافع دراز مدت خود و حفظ پایه‌های سلطه بر ملت‌ها موضوع هسته‌ای ایران را تبدیل به موضوعی سیاسی کردند، در حالی که ملت ایران به هیچ وجه از قوانین بین‌المللی عدول یا تجاوز نکرد، بلکه موضوع هسته‌ای بهانه‌ای سیاسی برای جلوگیری از پیشرفت ایران بود."

به گفته احمدی‌نژاد، "چند قدرت بزرگ، آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای را تحت فشار گذاشتند و به جای آن گفتند باید اعتماد قدرت‌های بزرگ را جلب کنید که این یک انحراف بزرگ بود. دنیا بداند ما اهل صلح هستیم و در همین راستا 2 سال پیش پیشنهاد کنسرسیوم را در مسئله هسته‌ای ایران مطرح کردیم که در همین سفر اخیر هم می‌گفتند بیایید و در همین راستا اقدام کنید ولی من به آنها گفتم که آن مال 2 سال قبل بود ما حالا چرخه هسته‌ای را به دست آورده‌ایم ولی بازهم عیبی ندارد می‌توانیم به صورت مشترک سرمایه‌گذاری کنیم اما دیگر ربطی به چرخه سوخت هسته‌ای ایران ندارد."

رئیس جمهور احمدی‌نژاد درباره رویکرد ایران به حل مسئله هسته‌ای گفته است "ما اهل منطق و گفتگو هستیم اما ملت ایران راجع به حقوق مسلم خود با کسی مذاکره نمی‌کند."

احمدی‌نژاد همچنین در تفسیر تحولات سال‌های اخیر در منطقه و جهان گفته که "یک ماجرایی به نام یازده سپتامبر در دنیا راه افتاد و به بهانه آن افغانستان و عراق را اشغال کردند و هزاران نفر از مردم بیگناه را کشتند ... اکنون همین افراد در حال شکل دادن یک ماجرایی مانند هالوکاست می‌باشند که به آنها هشدار می‌دهیم که دوباره بازی 60 سال قبل را تکرار نکنند."


انتقاد از "مذاکره سرخود" در پرونده هسته ای

وی بار دیگر در اشاره به رویکرد قدرت‌های غربی نسبت به مسئله هسته‌ای ایران گفته است: "آن‌ها راه افتاده‌اند و می‌گویند که ما می‌خواهیم راه حل بدهیم که مسئله هسته‌ای ایران را برطرف کنیم، اما بدانند ملت ایران هیچ گاه بن بستی نداشته است." وی سپس در اشاره‌ای مستقیم به رویکردهای متفاوتی که در داخل ایران نسبت به مسئله هسته‌ای وجود دارد تاکید کرده "غربی‌ها در خصوص پرونده هسته‌ای ایران غیرقانونی عمل کرده‌اند و حالا نیز گرفتار آن شده‌اند اما عده‌ای که به خیال خود احساس مسئولیت می‌کنند می‌خواهند سرخود با آنها مذاکره کنند." احمدی‌نژاد خطاب به اين افراد هشدار داده است "من به همه آن‌هایی که در داخل و خارج وارد این قضیه شده‌اند نصیحت می‌کنم که قادر نیستند کاری انجام دهند و بدانيد اگر می‌خواهيد بازی جدیدی راه بیندازيد حاصلی جز پشیمانی و ننگ در پیشانی شما نخواهد بود."

نظرهای خوانندگان

اين سخنراني از صدا و سيماي ايران پخش شد و قسمتهايي كه شما نوشته ايد كاملا تحريف وبا واژه هاي دلخواه شما بيان شده...براي شعور مخاطبتان احترام قائل باشيد

-- ميم نقطه ، Oct 5, 2007 در ساعت 10:35 PM

به یاد صدها سرباز فلسطینی می افتم که در ارتش بعث خدمت می کردند و بر سر پدران ما آتش می باراندند. به یاد روز اعدام صدام می افتم و فریاد "مرگ بر ایران" در خیابان های بیت المقدس.
و به یاد امضای ثابت دولت خودمختار پای بیانیه های سالانه ی اتحادیه عرب ، در اشغالی خواندن جزایر سه گانه به دست ایران...
آقایان حماس! فعلا" که پول نفت ملت ایران در دست شماست. بد به دل راه ندهید! نوش جانتان.

-- پویا ، Oct 5, 2007 در ساعت 10:35 PM

آقاي احمدي نژاد بهتر است بجاي رجز خواني در مورد مردم فلسطين كمي هم بفكر مردم مملكت خودمان باشيم كه شرايط روزبروز بد و بدتر ميشود. ضمنا آقاي دكتر لطفا در مورد سكولاريسم كمي توضيح دهيد.تا ببينيم منشا سكولاريسم چيست ؟

-- ashkan ، Oct 5, 2007 در ساعت 10:35 PM

راست وحسین اگر کانادایها پیشنهاد بکنند شما که اینقدر فلسطینی ها را دوست دارند کویر لوت ایران را به آنها بدهند تا در آن زندگی کنند چه جوابی به آنهاداده وچه القابی به آنها خواهیم داد .

-- علیرضا ، Oct 5, 2007 در ساعت 10:35 PM

مگه یه حرف باید چند بار تکرار بشه . ظاهرا احمدی نژاد نمیدونه سخنان نسنجیده اش داره مملکت رو به باد میده.

-- ف. ، Oct 5, 2007 در ساعت 10:35 PM

نژاد جان ممكن است بگويي دولت فلسطين 70 سال پيش كجا تشكيل شده بود چه جوري بود. رئيسش كي بود . يا 80 سال قبل د ولت عراق يا سوريه يا ليبي برو بگو برايت يه خورده قصه تاريخ تعريف كنند.

-- بدون نام ، Oct 6, 2007 در ساعت 10:35 PM

این بابا مثل اینکه بودجه مملکت ارث پدریش است ! انقدر از کیسه مردم بدبخت و نجیب مملکتمان به این و ان بخشیده و در مقابل هم کسی را قابل ندانسته تا به او در این باره جوابی هم بدهد که راستی راستی باورش شده اصلا همه دنیا تعلق به او و خانواده و باجناقهایش دارد !! . ببینید که چگونه خاک این کشور و ان کشور را دارد به این اسانی تکه تکه کرده و به دیگران میبخشد ؟!؟ .
ایشان چون دیده در ایران این بریز و بپاشها ئی را که الله بختکی میکرده و به هر کونه که میخواسته ذخیره های مالی کشور را بسادگی میسوزانده و در مقابل هم به کسی توضیحی بدهکار نبوده ! این وهم اورا برداشته که صاحب اختیار مال دیگران نیز هست و میتواند هرکاری را که خواست با انان انجام دهد و به احدی هم چیزی بدهکار نباشد!.
فکر نکنم که این اقای »» استاد دانشگاه ! «« داستان سعدی و ان پسرکی را که به او .... میرسانید ! ولی او به ان پسر بجای اعتراض و ضرب و شتم ۵ دینار نیز میپرداخت و به او میگفت »» از ما نخورده باشی جوون «« را خوانده باشد ! و اگر که هم خوانده بیادش مانده باشد ! . احتمالأ کسانی هستند از سینه چاکان ایشان مانند اولین کامنت دهنده این بخش ( خانم / اقای م نقطه ) که این داستان پند اموز را برای ایشان تعریف کنند و مخصوصأ به انتهای ان که پسر طماع به تصور انکه اگر سعدی نادار در مقابل کاری که با وی میکرد ۵دینار به او میداد ! بنابر این اگر ان کار را باشخص وزیر انجام دهد حتمأ دهها برابر ان را از وی دریافت خواهد کرد اشاره بیشتری داشته باشند که رفت و کرد و واضح است عاقبت ..... رساندن به وزیر ، که چنان دردی را برای وی در بر داشت که او را به یاد گفته نغض سعدی اانداخت که به او میگفت * جوون از ما نخورده باشی !! *
داوید.

-- Daveed ، Oct 6, 2007 در ساعت 10:35 PM

هميشه در ايران جنگ بر سر بديهيات است . احمدي نژاد بر چيزي چالش ايجاد مي كند كه مثل انكار آفتاب در روز است براي همين ايران تبديل به سيركي شده است كه دلقك ها و تماشاگرانش همه يكي هستند.

-- داريوش ، Oct 6, 2007 در ساعت 10:35 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)