تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دیدار رهبران دو کره در پیونگ یانگ

رهبر کره شمالی و رئیس جمهور کره جنوبی امروز در مرز دو كره با یکدیگر دیدار کردند. این دومین دیدار رهبران دو کره بعد از جدایی دو کشور به‌شمار می‌آید.

به گزارش آسوشیتدپرس، کیم جونگ ایل رهبر کره شمالی امروز در پیونگ یانگ از رو مو-هیون رئیس جمهور کره جنوبی استقبال کرد. ملاقات امروز مقامات دو کره که با اجتماع استقبال کنندگان و ارکستر همراه بود، صرفاً دیداری تشریفاتی بود و در آن مذاکره‌ای انجام نشد. قرار است این دو مقام چهارشنبه درباره شرایط آشتی و عادی‌سازی روابط میان دو کره در پيونگ يانگ پایتخت کره شمالی با هم گفت‌وگو کنند.

دیدار گذشته دو مقام کره‌ای در این سطح به سال 2000 برمی‌گردد که کیم دائه-جونگ رئیس جمهور وقت کره جنوبی به پیونگ یانگ رفته بود. دو کشور پس از برقراری آتش بس در جنگ کره در سال 1953، همواره روابط پرتنشی داشته‌اند.

برنامه هسته‌ای کره شمالی یکی از عوامل اصلی این تنش در سال‌های اخیر به‌شمار می‌آمد. در حالی‌که حدود یک‌سال پیش کره شمالی بمب هسته‌ای خود را آزمایش کرد، اما سرانجام در ژوئیه گذشته توقف فعالیت رآکتور هسته‌ای خود را که سوخت لازم برای بمب هسته‌ای را فراهم می‌کرد اعلام داشت.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)