تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

آمریکا از مذاکره کرزای با طالبان حمایت می‌کند

یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفته است که دولت متبوعش از مذاکره حامد کرزای با گروه طالبان حمایت خواهد کرد اما به نتیجه مذاکره با این گروه تندرو امیدی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه کورت ولکر قائم مقام اداره امور اروپا و اوراسیاي وزارت خارجه آمريكا، امروز در برلین گفته است تا زمانی که گروه طالبان خشونت را کنار بگذارند، آمریکا از مذاکره دولت حامد کرزای با این گروه حمایت خواهد کرد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا گفته است که کشورش خواهان اتمام درگیری‌های مسلحانه و حل مسالمت‌آمیز مشکل افغانستان است. به گفته او باید شرایطی فراهم شود که کسانی که پیش از این می‌جنگیده‌اند بتوانند به جامعه بازگزدند و قبایلی که از طالبان حمایت می‌کرده‌اند بتوانند به سوی دولت مرکزی برگردند و حامی آن باشند.

با این‌حال او گفته است که گروه سرسختی در افغانستان هستند که به هیچ‌وجه قابل مذاکره نیستند و تنها به دنبال تخریب این کشور هستند.

رئیس جمهور افغانستان حامد کرزای روز یکشنبه گذشته به ملا محمد عمر، رهبر طالبان، و گلبدین حکمتیار، از جنگ‌سالاران مخالف دولت، پیشنهاد مذاکره داد و حتی وعده داد که ایشان می‌توانند وارد دولت افغانشتان شوند. با این حال این جنگ سالاران افغان پیشنهاد کرزای را رد کردند و هر مذاکره‌ای را با دولت مرکزی منوط به خروج نیروهای خارجی از افغانستان کردند.

در حال حاضر 50000 سرباز خارجی در افغانستان حضور دارند که عمده آن‌ها از کشورهای غربی‌اند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)