تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

شرایط معافیت خدمت برای ایرانیان خارج از کشور

سردار بهمن کارگر رئیس سازمان نظام وظیفه کشور اعلام کرد:
هر فردی که تا قبل از سال ‪ ۱۳۸۴ ‬از کشور خارج شده است به شرطی که بیش از دو سال در خارج از کشور باشد می‌تواند کارت معافیت از خدمت سربازی دریافت کند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، بهمن کارگر افزود: این افراد مشکل خدمت وظیفه عمومی ندارند و می‌توانند براحتی به کشور تردد داشته باشند. آنها می‌توانند درخواست معافیت کنند و با پرداخت مبلغی معافیت خود را دریافت دارند.

بهمن کارگر که عضو شورای‌عالی ایرانیان خارج از کشور و در سومین سفر محمود احمدی نژاد به نیویورک همراه او سفر کرده بود در مورد مشکل سربازی دانشجویان خارج از کشور گفت:
کسانیکه تا شهریور سال ‪ ۱۳۸۵‬از کشور خارج شده و در آنجا، دانشجو شده باشند و همچنین آن عده از دانشجویانی که مورد تأئید سیستم آموزش عالی کشورمان باشند، نیز می‌توانند سالانه دو بار وارد کشور شده و در مجموع سه ماه در کشور اقامت نمایند.

او پس از بازگشت از این سفر تأکید کرد: براساس آمار ارائه شده، نزدیک به دو میلیون ایرانی در آمریکا هستند و تقریبا تمامی این خانواده‌ها در خصوص مساله سربازی سوال دارند.

رئیس سازمان نظام وظیفه همچنین در مورد معافیت پزشکی ایرانیان خارج از کشور، گفت: برای این منظور متقاضیان باید به ایران بیایند تا پرونده پزشکی آنان در داخل کشور بررسی شود. او همچنین از طرحی پیشنهادی مبنی بر بررسی این گونه پرونده‌ها توسط پزشکانی در خارج کشور که مورد اعتماد دولت جمهوری اسلامی باشند خبر داد.

نظرهای خوانندگان

chi shodeh??? farar az degarandishan, hata chon kharej az keshvar boudand. Jarian az Malikhouliayi boudan ham gozashteh

-- NAM ، Oct 1, 2007 در ساعت 04:38 PM

خوب ایشان بلافاصله پس از بازگشت به کشور این گفته خود را تلویحا در ضمن مصاحبه ای تکذیب کردند

-- بدون نام ، Nov 7, 2007 در ساعت 04:38 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)