تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

نیویورکر: طرح حمله احتمالی آمریکا به نیروهای سپاه

مجله آمریکایی نیویورکر روز یک‌شنبه نوشت:
دولت آمریکا در یک تغییر استراتژی، طرح‌هایی را برای حملات هوایی علیه نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی تدارک می‌بیند. به نقل از این روزنامه، طرح‌ریزی ایالات متحده از مسئله حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران تغییر کرده و به سوی حملات هوایی به نیروهای سپاه سوق یافته است.

جرج بوش، از هیئت مشترک رهبران نظامی آمریکا خواسته است تا طرح‌های خود را برای یک حمله احتمالی به ایران تغییر بدهند و تمرکز خود را معطوف به یک "حمله حساب‌شده و دقیق" علیه یگان‌های سپاه پاسداران کنند.

این دگرگونی تمرکز از نظر سیمور هِرش، گزارشگر تحقیقی مجله نیویورکر مرتبط است با اظهارات اخیر بوش مبنی بر این‌که جنگ عراق به طور فزاینده به یک جنگ راهبردی میان آمریکا و ایران تبدیل شده‌است.

این گزارش می‌افزاید: طبق طرح جدید، از موشک‌های دریاپرتاب ناوهای آمریکایی برای حمله به اردوگاه‌های اصلی تمرینی سپاه پاسداران و تأسیسات لجستیکی و فرماندهی این نیروها استفاده خواهد شد.
به گفته این روزنامه، دولت آمریکا در متقاعد ساختن افکار عمومی این کشور در مورد تهدید هسته‌ای از سوی ایران دچار مشکل است و به این خاطر تأکید خود را متوجه مسئله تهدید نیروهای سپاه پاسداران برای سربازان آمریکایی مستقر در عراق کرده‌است.

طیق گفته نیویورکر به تازگی تمرکز واحدهای سازمان سیا نیز بر ایران افزایش یافته‌است.

"بعید است آمریکا حمله کند"

به گزارش ایسنا، سرلشگر صفوی، مشاور عالی رهبر ایران و فرمانده پیشین سپاه روز دوشنبه گفت:
از نظر نظامي نبايد ساده‌انديشي كنيم. آمريكا با اين نيروهايي كه در منطقه دارد ظرفيت ايجاد مشكل براي ما را دارد؛ اما از نظر سياسي توان باز كردن جبهه جديد جنگ براي آمريكا با توجه به مشكلاتش در عراق و افغانستان، وجود ندارد. به نظر من از نظر سياسي و اقتصادي بعيد است آمريكا به ايران حمله كند.

بر پایه گزارشی از روزنامه فایننشال تایمز، علي لاریجانی، دبير شورای عالی امنيت ملی ايران در گفت‌وگو با این روزنامه در مورد گمانه‌زنی‌های تازه مبنی بر حمله احتمالی آمریکا به نیروهای ایرانی گفت: شکست آمریکا در عراق باید هشداری برای آنان باشد تا به ماجراجویی‌های جدید دست نزنند. آمریکا اگر می‌خواهد اسرائیل را بر روی ویلچیر ببیند به ایران حمله کند. حمله آمریکا به ایران مانند اینست که دستشان را در کندوی زنبور عسل وارد کنند.

نظرهای خوانندگان

این‌جانب متن کامل مقاله فوق را تنها چند ساعت پس از انتشار منحصرا برای رادیو شما ترجمه و به نشانی شما ارسال کردم، اما هنوز توفیق انتشار نیافته است. گمان می‌کنم در صورت تاخیر از دهان می‌افتد!

-- ستوده پارسا ، Oct 1, 2007 در ساعت 01:03 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)