تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

بیش از 40 درصد طرح‌های تحقیقاتی دانشگاه امیرکبیر، نظامی هستند

علیرضا رهایی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفته است که از میان 360 طرح تحقیقاتی که در طی سال جاری توسط دانشجویان و استادان این دانشگاه صنعتی در حال انجام است، حجم طرح های مرتبط با "صنایع دفاعی" بیش از 150 طرح هستند.


به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا رهایی رئیس ضمن اعلام این خبر گفته است "دانشگاه‌های صنعتی همواره پیوند و ارتباط مناسبی با صنایع دفاعی کشور داشته و تاکنون تحقیقات و تولیدات مختلفی را نیز به اجرا گذاشته‌اند." رهایی مزیت اجرای چنین تحقیقاتی در دانشگاه را این دانسته که این تحقیقات "موجب کارآفرینی برای محققان و نیز درآمدزایی مناسب از این راه شده است."

رهایی درباره زمینه تحقیقات نظامی که در این دانشگاه در جریان است به فارس گفته است "در موضوعاتی مثل هوا فضا، دریایی و دیگر زمینه‌های مورد نیاز کشور، دانشجویان و اساتید این دانشگاه خدمات مفیدی به کشور کرده و می‌کنند."

دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پلی‌تکنیک تهران، از ماه‌های پایانی سال تحصیلی گذشته صحنه تنش و درگیری نیروهای امنیتی و بسیج دانشگاه با دانشجویان بود. این تنش که در اردیبهشت ماه، با ماجرای انتشار نشریاتی با مضامین بحث انگیز با لوگوی نشریات انجمن اسلامی این دانشگاه به وجود آمد، به بازداشت 8 تن از اعضای انجمن به اتهام انتشار این نشریات انجامید که سه تن از ایشان هنوز در بند هستند. تاکنون نامه‌های متعدد از سوی دانشجویان زندانی و خانواده‌هاشان درباره شکنجه این دانشجویان به قصد اعتراف‌گیری از آن‌ها منتشر شده است.

اگرچه تاکنون هیچ رسیدگی‌ای به هیچ کدام از این نامه‌ها صورت نگرفته است اما دانشجویان بازداشت شده همواره اتهام وارده بر خود را مردود دانسته‌اند و بسیج دانشگاه پلی‌تکنیک و علیرضا رهایی رییس این دانشگاه را مسئول انتشار نشریات جنجالی دانسته‌اند. رییس دانشگاه امیرکبیر پیش از این انجمن اسلامی منتخب دانشجویان این دانشگاه را منحل اعلام کرده بود و به تشکیل نهاد دیگری با همان اسم "انجمن اسلامی" کمک کرده بود.

روز گذشته نیز در دیداری که جمعی از دانشجویان با رهبر ایران داشتند عباس انسانی نماینده همین انجمن در سخنانی که در حضور رهبر ایران ایراد کرد از قوه قضاییه به دلیل اطاله دادرسی پرونده دانشجویان بازداشتی این دانشگاه و محکوم نکردن هر چه سریع‌تر آن‌ها انتقاد کرد و گفت که "این مسئله باعث سوء استفاده ورشکستگان سیاسی شده است."

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)