تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

کشته شدن 25 عراقی در حمله نیروهای آمریکایی

ارتش آمریکا می‌گوید که صبح امروز در دو نوبت حمله هوایی به منطقه‌ای در شمال بغداد "گروهی از شبهه نظامیان شیعه مرتبط با ایران را که به قاچاق اسلحه مشغول بوده‌اند" کشته است. این در حالی است که مناع دولت عراق می‌گویند تعدادی زن و کودک در میان کشته شدگان هستند. شمار تلفات این حمله 25 نفر اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در خبر رسمی منتشر شده از سوی ارتش آمریکا آمده است که "هدف این حمله شبهه نظامیان شیعه‌ مشکوک به قاچاق اسلحه از مرز ایران بوده‌اند." بنابر همین گزارش در درگیری زمینی نیروهای آمریکایی که با دوبار حمله هوایی پشتیبانی شدند "حدود 25 نفر" کشته شده‌اند و دو خانه نیز ویران شده است. محل وقوع این حمله روستای الجیزنی در نزدیکی بعقوبه در 60 کیلومتری شمال بغداد گزارش شده است.

در همین ارتباط خذیر التمیمی سخنگوی پلیس عراق به خبرگزاری فرانسه گفته است که غیر نظامیان و زنان و کودکان نیز در این حمله کشته شده‌اند "در حمله هوای نیروهای آمریکایی به الجزینی 25 نفر کشته و 40 نفر زخمی شدند که زنان و کودکان نیز در میان‌شان هستند." شاهدان عینی نیز از تخریب دست‌کم 4 خانه در حمله هلیکوپترهای آمریکایی خبر داده‌اند.

در خبر رسمی‌ای که ارتش آمریکا منتشر کرده است آمده که افراد مورد حمله "فرمانده گروهی ویژه با اعضای سپاه قدس ایران در ارتباط بوده است." آمریکایی‌ها می‌گویند فرمانده مزبور که هدف قرار دادن او از مقاصد اصلی حمله اعلام شده، ظاهراً از محل درگیری گریخته است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)