رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۸۶

کشتی‌گیر ایرانی قهرمان جهان شد

کشتی‌گیر ایرانی برای سومین بار قهرمان جهان شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، حمید سوریان از ایران در وزن ۵۵ کیلوی فرنگی حریف کره جنوبی خود را شکست داد و برای سومین بار به قهرمانی جهان در این رشته دست یافت. این نخستین بار است که یک کشتی‌گیر ایرانی در رشته کشتی فرنگی سه بار پیاپی به نشان طلا دست یافته‌است.

سوریان در این مسابقات که در باکو برگزار می‌شود در وقت سوم با نتیجه ۴ بر صفر بر حریف خود پیروز شد.
او در این دوره، پیش از رقابتش با حریف کره جنوبی، کشتی‌گیرانی از استرالیا، آمریکا، رومانی و صربستان را نیز شکست داده‌بود.

این ملی‌پوش ایرانی در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ نیز به نشان طلا دست یافته بود.

نظرهای خوانندگان

Khoda ghovat hamid jan

-- NAM ، Sep 17, 2007 در ساعت 04:10 PM

ایا همه باید باهم منتظر * فرصتی * بمانیم ! تا دست به کاری بزنیم ؟! و یا هر کس بتنهائی نیز میتواند فرصتی بیابد و کاری بکند ! انهم کارستان !!!. سوریان ! دریافت مدالهای طلائي که خود و دست خالی انانرا بدست اورده ئي بر تو و ما هر دو مبارک !. امیدواریم که این نمونه بتواند طلایه دار فرصتی برای اندیشیدن وطن دوستان شود ! تا گزینه ئي نو برای نجات ان عزیز گرفتار بیابند !!.
داوید.

-- داوید ، Sep 18, 2007 در ساعت 04:10 PM

با تبريك به جوانان غيور ايراني - اين پيروزي غرور افرين را به همه دوستدارن ورزش و مردم ايران تبريك مي گويم .
ايكاش احمدي نژاد هم قدري در صحنه سياست و عرصه بين المللي كمي براي مردم ايران غرور مي افريدند .

-- منيژه ، Sep 18, 2007 در ساعت 04:10 PM

داوید جان دوست گرامی، شاید شما زیاد با ورزش کشتی و کشتی گیران آشنایی نداشته باشید اما من حمید و علیرضا رو از زمان کودکی در کشتی فرنگی و آزاد میشناسم...
اما اینو هم با جون و دلم میشناسم که الگوهایی مانند حمید سوریان و یا علیرضا دبیر روی دستای مردم به اون بالا رسیدند.
انکار استعداد درونی اونها نیست اینی که میگم اما اگه اطرافیان، مربی زحمتکش و بی چشمداشت و مردم مهربان ایرانی اگه نبود نه حمید بود.. نه علیرضا بود... نه قهرمان و نه نامی از ایران.
یه خواهش کوچیک هم داشتم و اون اینکه اینجور چیزها رو در مردم ما با سواد سیاسی جامعه کنونی ایران یکی نکنید، چون ربطی بهم ندارند....درکل اینکه مانند دولت کنونی خواهش میکنم ورزش رو سیاسی نکنید مرسی

-- Larkiden ، Sep 28, 2007 در ساعت 04:10 PM