تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

محمد هاشمی: نتیجه سفر احمدی‌نژاد پیروزی‌ آمریکا بود

محمد هاشمی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران سفر احمدی نژاد به نیویورک را یک پیروزی برای ایالات متحده دانسته و آن را برای ایران فاقد دستاورد ارزیابی کرد.

mammad%20hashemi.jpg

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هاشمی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران درباره سفر احمدی نژاد به ایالات متحده و سخنرانی وی در دانشگاه کلمبیا گفت: "در این سفر اتفاقی که افتاد این بود که دکتر احمدی نژاد تقریبا مواضع قبلی خود را در موضوعات مختلف پس گرفت، مثلا در مورد نابودی اسرائیل یا هولوکاست."


وی افزود: "مسئله مهمی که در سخنرانی دانشگاه کلمبیا اتفاق افتاد، این بود که آقای احمدی نژاد در پاسخ به سئوالی در مورد رابطه ایران و آمریکا گفت اگر دولت آمریکا حق ملت ایران را رعایت کند، خواهد دید که ملت ایران بهترین دوست دولت آمریکا خواهد شد. این حرف واقعا از مواضع و شعارهای اصلی انقلاب اسلامی بعید بود."

این عضو ارشد حزب کارگزاران ادامه گفت: "در مورد رابطه با آمریکا، حرف های زیادی زده می شود. بعضی ها از گفتگو و مذاکره و حتی رابطه مشروط سخن گفته اند اما حرفی که آقای احمدی نژاد زد بی سابقه بود. احمدی نژاد نه تنها مواضع قبلی اش را پس گرفت ، بلکه با گفتن این حرف عجیب چیزی به آمریکایی ها داد که در 30 سال اخیر کسی به آنها نداده بود."

برادر اکبر هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: "به اعتقاد بنده ، توفیق اصلی سفر آقای احمدی نژاد، مال آمریکایی ها بود نه ایرانی ها."

عضو مجمع تشخیص مصلحت با استناد به گفته های آیت الله خامنه ای گفت: "همه روابط خارجی نظام باید در چارچوب اصل مصلحت، عزت، حکمت باشد، من نمی دانم در سفر اخیر آقای رئیس جمهور،عزت تحقق پیدا کرده است؟ آیا توهین به نفر دوم نظام، عزت است؟ چه حکمتی ایجاب می کرده که ایشان در دانشگاه کلمبیا، همه مواضع خودش را پس بگیرد؟"

هاشمی اظهار داشت: "البته رسانه های داخلی چیز دیگری می گویند اما واقعیت چیز دیگری است، من در این سفر هیچ دستاورد خاصی را نمی بینم، مگر اینکه یک توافقی در سطح بالا صورت گرفته باشد که ایشان برود و همه مواضع اش را پس بگیرد."


هاشمی در مورد رفتاری که در این سفر با احمدی نژاد صورت گرفت، گفت: "برنامه ریزان و سیاست گذاران سفر ایشان باید در این زمینه، تدبیر می کردند که متاسفانه تدبیر مناسبی نکردند و نداشتند."

نظرهای خوانندگان

جمهوري اسلامي از كي تا حالا عزت به دست آورده كه از دست بده!!! آقايون تو خيالات سير و سفر مي‏كنند!

-- نادر ، Sep 30, 2007 در ساعت 11:59 PM

هاشمی: " احمدی نژاد نه تنها مواضع قبلی اش را پس گرفت ، بلکه با گفتن این حرف عجیب چیزی به آمریکایی ها داد که در 30 سال اخیر کسی به آنها نداده بود."

یکی نیست به این آقا بگه مگه شما هاشمی ها و احمدی نژاد با این مواضعتون تا حالا چی به این کشور دادین که حالا باید نگران پس دادنش یه آمریکایی ها بعد از سی سال باشیم!

آمریکا هم حتما کلی منتظره تا شما آقایون بیاین با حرف و تغییر مواضع اصولیتون بهش امتیاز خیرات کنین!

-- عباس ، Sep 30, 2007 در ساعت 11:59 PM

اقا خیلی عجیب است که اینها نمی فهمند تا ابد نمیشه با دنیا جنگید.
البته این رادیکالیسم اگربرای مملکت مهلک وکشنده است درعوض برای ایشان وخاندانشان موهبتی بزرگ بوده است. بهمین دلیل است که این دشمنان مردم بعداز 30 سال هنوز به طبل جنگ میکوبند.

-- رحمت ، Oct 1, 2007 در ساعت 11:59 PM

این آقای هاشمی جرات نداره رک بگه ولی حرفش رو تو لفافه به خوبی زده و من فکر میکنم منظورش اینه که ای مردم این نظام اگر احساس خطر کنه حاضره به هر کاری تن بده و حتی مملکت رو دو دستی بده به دیگران ولی کسی کاری به سلطان محمود نداشته باشه و از خر مراد پیاده نشه یه نگاه به قرارداد های ننگینی که الان داره با بولیوی و نیکاراگوئه و ونزولا و پاکستان و ترکیه و حزب الله و حماس میبنده و ریخت و پاش آقایان در عراق همین نکته را اثبات میکند . و در این میان منافع ملی ایران خلاصه شده توی اینکه چهره یه آدم دیکتاتور بی سواد بیشتر بیننده داشته باشه یه عده ایی کاملا فکر میکنند که دنیا سیرک تبلیغاتیه و اونها باید با شیرین کاریهاشون جلب توجه کنند .

-- احسان ، Oct 1, 2007 در ساعت 11:59 PM

البته لابد ادعاي حزب ليبرال دموكرات بودن و اينكه اسلام هيچ نظام سياسي و حقوقي نداره توسط آقايان كارگزاران اينها عزت و حكمت و مصلحت باشند!!!
حرف دكتر هم همون حرفهايي بود كه قبلا تكرار شد!ما منطق داريم ، اگر آمريكا آدم بشه بي منطقيه باهاش گفتگو نكنيم منتهي همگان ميدانند تا اين گوساله(آمريكا) گاو بشه دل دنيا آب ميشه!!!!!
پ.ن: براي .. ساده لوحي امثال آقاي هاشمي متاسفم

-- ميم نقطه ، Oct 1, 2007 در ساعت 11:59 PM

as hesadat khali mibandeh

-- bi khabar ، Oct 1, 2007 در ساعت 11:59 PM

جالبه! رقابت قدرت برادران دیروز را ، امروز رو به روی هم می گذارد! واقعا" جالبه...

-- پویا ، Oct 1, 2007 در ساعت 11:59 PM

شاید حق با آقای هاشمی باشد
اما من که خوشحال شدم
رئیس جمهور کمی اخلاقی تر شده بود
و از کلمات خشن پرهیز کرد

-- Rahim ، Oct 2, 2007 در ساعت 11:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)