تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دیدار نماینده سازمان ملل با رهبر مخالفان میانمار

ابراهیم گامباری فرستاده ویژه سازمان ملل به میانمار امروز موفق شده است تا با آنگ سان سو چی، رهبر مخالفان این كشور از حزب "جبهه ملی برای دموكراسی" ملاقات كند.

suu.bmp

به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات میانمار به خانم سوچی اجازه داده‌اند تا با خروج از حبس خانگی‌اش با نماینده سازمان ملل ملاقات كند. آنگ سان سوچی كه برنده نوبل صلح 1991 است، پس از آن كه حزب وی دوسال بعد از سركوب نظامی 1988، موفق شد در انتخابات پیروز شود تاكنون 18 سال است كه تحت نظر بوده و از این مدت 12 سال را در حبس خانگی گذرانده است.

از محتوای گفت‌وگوی نماینده سازمان ملل با سو چی خبری منتشر نشده است. ابراهیم گامباری كه در برمه به سر می‌برد تاكنون با نخست وزیر و برخی از مقامات وزارت خارجه میانمار ملاقات كرده است، اما به‌رغم تلاش‌هایش موفق نشده تا با سران نظامی این كشور یعنی تان شو و قائم مقام او مونگ آیه دیداری داشته باشد تا آن‌ها را به كاستن از خشونت در سركوب تظاهر كنندگان ترغیب كند.

مقامات رسمی میانمار از كشته شدن 10 نفر در تیراندازی‌ نیروهای نظامی به شمت تظاهر كنندگان مخالف خبر داده‌اند در حالی كه ناظران دیگر رقم كشتگان را بسیار بیش از این می‌دانند. همچنین بر روی سایت‌های اینترنتی فیلم‌های منتشر شده است كه نشان‌دهنده اجساد معلق تظاهر كنندگان در رودخانه اطراف پایتخت است.

تظاهرات اخیر علیه دولت نظامی یانگون كه با اعتراض به افزایش قیمت سوخت آغاز شد با پیوستن راهبان بودایی به تظاهر كنندگان بالا گرفت. خبرگزاری‌ها شمار تظاهر كنندگان را، در یانگون پایتخت میانمار، در اوج تظاهرات 70000 نفر برآورد كردند، اما به‌نظر می رسد با استقرار 20000 نیروی نظامی در این شهر و شلیك مستقیم به‌سوی معترضان اكنون دیگر تظاهرات در هم شكسته شده و مخالفان شانسی در سرنگون كردن حاكمان نظامی ندارند.

نظرهای خوانندگان

Against brute force and injustice the people will have the last word,that of victory.

-- Ashkan ، Sep 30, 2007 در ساعت 07:43 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)