تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

مجلس ایران، سیا و ارتش آمریکا را سازمان تروریستی خواند

215 نماینده مجلس ایران با صدور بیانیه ای ارتش ایالات متحده و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) را دو سازمان "تروریستی" خواندند.

این اقدام مجلس ایران در واکنش به قرار گرفتن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست گروه های "تروریستی" مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران در این بیانیه که متن آن پیش از پایان جلسه علنی روز شنبه قرائت شد، "بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی در گذشته و استفاده از اورانیوم ضعیف در بمباران‌های بالکان و عراق و افغانستان"؛ "اشغال خاک کشورهای متعدد همچون ویتنام در گذشته و عراق و افغانستان"؛ "حمایت" از اسراییل در برابر فلسطینی ها و لبنان و دیگر کشورهای منطقه؛ "حمایت" از صدام و سازمان مجاهدین خلق؛ "تربیت تروریست‌های القاعده و طالبان در دوران اشغال خاک افغانستان به وسیله شوروی سابق توسط سازمان سیا"؛ "کشتار مردم عراق و افغانستان و بمباران‌های روزانه، شکنجه مردم عادی در زندان‌های ابوغریب و گوانتانامو و زندان‌های مخفی متعدد در جهان به ویژه در اروپا" از جمله مواردی است که به گفته این نمایندگان ارتش ایالات متحده و سازمان سیا را در ردیف سازمان های"تروریست پرور و تروریستی" قرار می دهد.

در ادامه بیانیه آمده است: "طبیعی است بر اساس معیارهای شناخته شده جهان امروز و مقررات بین‌المللی پذیرفته شده در روابط بین‌الملل، از منشور ملل متحد گرفته تا کنوانسیون‌های متعدد مرتبط با جنگ‌ها و حقوق بشر چنین اقداماتی بدون تردید ناقض کلیه معیارهای شناخته شده و بین‌المللی است و این ارتش امروز ارتش تجاوزگر اشغالگر و تروریست‌پرور است."

امضاکنندگان این بیانیه ضمن محکوم کردن ارتش آمریکا برای اشغال عراق و افغانستان، از سازمان ملل متحد خواستند با دخالت خود از ادامه کار آن چه "شکنجه‌گاه‌هایی مانند گوانتانامو و ابوغریب و زندان‌های مخفی آمریکا در کشورهای مختلف" خوانده اند، جلوگیری کند.

چراغ ‌سبز سنا به کاخ‌‌سفید‌ برای‌ برخورد ‌با سپاه

"سپاه پاسداران در لیست انتظار واشنگتن"

موضع‌گیری ‌کمیسیون ‌اروپا درباره ‌سپاه‌ پاسداران

نظرهای خوانندگان

این هم چراغ سبز مجلس برای برخورد با ارتش آمریکا است؟

-- داریوش ، Sep 29, 2007 در ساعت 11:37 PM

واقعا" اگر این گوانتانامو و ابوغریب نبودند این ها چه می خواستند بکنند؟ چند افسر امریکایی در ابوغریب بر علیه زندانیان کشوری دیگر اعمال شکنجه می کنند و در دادگاه محکوم می شوند. اما در ایران سال هاست هزاران مامور حکومتی ، روز و شب به شکنجه ی هم وطنانشان در زندان ها مشغول اند و برای این کار ترفیع و پاداش می گیرند. واقعا" باید به داشتن چنین مجلس انسان دوستی که دلنگران نقض حقوق بشر در جهان است افتخار کنیم. خدایا شکر!

-- پویا ، Sep 30, 2007 در ساعت 11:37 PM

آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند . اگر می توانست تا حالا کرده بود .
اگر واقعاً به دموکراسی اعتقاد دارید این نظر را در دید قرار دهید .

-- بدون نام ، Sep 30, 2007 در ساعت 11:37 PM

استفتاء:
از محضر مبارک آیات عظام و نمایندگان گرام عاجزانه تمنا می‌شود نظر خود را در باره اف.بی.آی (با زنگ اف.اف اشتباه نشود) هم بیان فرمایند تا جای شبه برای مومنین باقی نماند

-- شاهین رضایی ، Sep 30, 2007 در ساعت 11:37 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)