تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

آخرین جلسه دادگاه زندانیان امیركبیر برگزار شد

وكیل مدافع احسان منصوری، احمد قصابان و مجید توكلی، سه دانشجوی بازداشت‌شده دانشگاه امیركبیر، از برگزاری آخرین جلسه دادگاه و اخذ آخرین دفاع از موكلانش در شعبه 6 دادگاه انقلاب خبر داد.

amirkabir.jpg

محمدعلی دادخواه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: "دومین و آخرین جلسه دادگاه موكلانم از ساعت 9 صبح تا 2 بعدازظهر به طول انجامید."
دادخواه افزود: "موكلانم اتهامات مطرح شده در كیفرخواست مبنی بر "توهین به مقدسات و مقامات" و "تبلیغ علیه نظام" را نپذیرفتند و بیان كردند كه نشریات پخش شده جعلی است."

وکیل مدافع زندانیان امیرکبیر اظهار داشت: "موكلانم در جلسه بیان كردند كه پس از انتشار این نشریات قبل از دستگیری خود نیز درصدد شكایت به رییس قوه قضاییه بودند."

وی یادآور شد: "موكلانم، آخرین دفاع را به اینجانب واگذار كرده و اینجانب نیز دفاعیات خود را در جلسه دادگاه ارایه كردم."


دادخواه در پایان ابراز امیدواری كرد كه با توجه به این كه موكلانش اتهامات را نپذیرفتند و هیچ دلیلی نیز بر توجه اتهامات به موكلانش وجود ندارد، دادگاه رسیدگی كننده به پرونده حكم برائت موكلانش را صادر كند.

پس از ناآرامی‌های اردیبهشت ماه گذشته در دانشگاه امیركبیر هشت تن از دانشجویان عضو انجمن اسلامی این دانشگاه به اتهام "انتشار مطالب موهن" در نشریاتی با لوگوی نشریات این انجمن بازداشت شدند. از این هشت تن تاكنون 5 نفر آزاد شده‌اند .

سه دانشجویی که همچنان در بازداشت هستند، با انتشار نامه ای اعلام کردند اعترافاتی که پیش از این انجام داده اند زیر شکنجه صورت گرفته است.

در پی این نامه آیت الله شاهرودی رییس قوه قضاییه دستور بررسی صحت و سقم شکنجه این سه دانشجو را صادر کرد.

نظرهای خوانندگان

اظهار امیدواری وکیل مدافع دانشجویان یا ناشی از خوشبینی مفرط است و یا اینکه واقعا اتفاقاتی افتاده که به رسانه ها بروز داده نشده است زیرا پس از سخنرانی های جنجالی احمدی نژاد و جلب همه توجهات در داخل و خارج به این مساله , این بهترین موقعیت برای صدور حکم و جمع و جور کردن ضربتی این مساله به دور از توجهات افکار عمومی می تواند باشد.

-- آیدین ، Sep 30, 2007 در ساعت 05:53 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)