تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خاتمی: رفتار رییس دانشگاه کلمبیا توهین به مردم ایران ‌و‌ آمریکا بود

محمد خاتمی، رییس‌جمهوری پیشین ایران، رفتار رییس‌ دانشگاه کلمبیا در برابر محمود احمدی‌نژاد را توهین به ملت ایران و آمریکا و محیط‌های فرهنگی دانست.


محمد خاتمی در این باره گفت: "واقعا از رفتار رییس یک دانشگاه که باید نماینده ادب و اخلاق باشد تعجب می‌کنم. کار رییس دانشگاه کلمبیا زشت و دور از شان یک رییس دانشگاه بود."

رییس دانشگاه کلمبیا روز دوشنبه هنگام معرفی محمود احمدی‌نژاد به حاضران، طی اظهارات تندی، وی را "یک دیکتاتور کوچک و ستمگر" خواند.

لی بولینگر در بخشی دیگر از مقدمه خود پیش از سخنرانی احمدی نژاد گفت: "وقتی شما به این محل می آیید این شما را کاملا مسخره نشان می دهد. یا این که کاملا نقش تحریک کننده دارید یا این که شدیدا بی سواد هستید . باید بدانید که کلمبیا مرکز مطالعه یهودیت است و با انجمن هولوکاست از سال 1930برای پناهندگان و بازماندگان هولوکاست و فرزندان آنها محل تحصیل فراهم کرده است."

محمد خاتمی در عین این حال تصریح کرد: "باید طوری رفتار کنیم که زمینه این اقدامات فراهم نشود".

به گزارش ایسنا، رییس جمهوری پیشین ایران با ابراز تاسف از مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا درباره تشدید تحریم ایران و نیز قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: "این مصوبات کمکی به رفع سوء تفاهمات بین ایران و آمریکا نمی‌کند، بلکه مشکلات را بیشتر می‌کند لذا امیدوارم عقلای قوم متوجه شوند و درصدد جبران برآیند."

نظرهای خوانندگان

اين نظر را براي مطلب "ايران احمدي نژاد نيست" نوشتم ولي در اين فاصله مطلب حاضر آپلود شد شايد مناسبتش براي اينجا بيشتر باشد :
اگر اعتقاد بر اين است كه حساب دولت نهم از حساب ملت جدا شده پس خطابه رياست دانشگاه كلمبيا به ملت و كشور ايران قابل تعميم نيست ، فراموش كرده‌ايم سخنراني خاتمي را در صحن سازمان ملل؟ در كمتر از 30 دقيقه ذهنيت آزرده جامعه جهاني نسبت به ايران و ايراني را التيام بخشيد و غرور از دست رفته ما را نزد آنان باز ستاند ولي بسياري آن را سوپاپ اطميناني براي حكومت تعبير كردند ! ولي از 45 دقيقه صحبت‌هاي اخير رياست جمهور در صحن سازمان ملل چه نفعي عايد ايراني مي شود كه حال براي اهانت به او و كشور دل مي سوزانند؟
مبارزه با روي امپرياليستي و زياده‌خواهي آمريكا وسوسه برانگيز است اما اينكه رجز گويان به ميدان مبارزه رفتن با سلاحي خيالي و سپري از ابر و باد آن هم در زمين رقيب، تنها خاطره كمرنگي از نبرد رقت انگيز دون‌كيشوت را در يادها زنده مي‌كند.

-- بابك ، Sep 26, 2007 در ساعت 11:58 PM

حتما رييس دانشگاه كلمبيا رو بايد آورد اينجا و داد دست اين آقايان تا يه كم ادب آكادميك ياد بگيره همونطوري كه زهرا كاظمي ياد گرفت . ....

-- احسان ، Sep 27, 2007 در ساعت 11:58 PM

چطور شعار مرگ بر امریکا که بیست و چند سال توسط آقایان گفته می شه اون هم با افتخار کار بدی نیست... سوزاندن پرچم کشورهای دیگر و کشتار و شکنجه(مهرورزی به سبک آقایان) ولی سخنرانی رییس دانشگاه کلمبیا ....

-- بدون نام ، Sep 27, 2007 در ساعت 11:58 PM

Aghaye Khatami o bessiari az Iranian o NaIranian midanand ke in amame bessarha o havadaraneshoun az ghabil Ahmadinejad nemayandeye farhang o mardome Iran nistand. Yek halat "bug" tatikhi pish amade ke be omide khoda hal khahad shod

-- NAM ، Sep 27, 2007 در ساعت 11:58 PM

خوب شما هم خرتان از پل گذشت و راحت به سانسور نظرات پرداختید. حیف از این همه انرژی که صرف میکنید. بهتر نیست که بروید با صدا و سیمای جمهوری اسلامی همکاری کنید؟

-- داریوش ، Sep 29, 2007 در ساعت 11:58 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)