تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

جعفری: استراتژی سپاه باید تغییر کند

فرمانده سپاه پاسداران ایران از لزوم تغییر استراتژی نیروهای تحت امرش سخن گفت تا به گفته وی بتوانند با تهدید‌های موجود روبرو شوند.

محمد علی جعفری، با تاکید بر این‌که "استراتژی سپاه با توجه به شرایط آینده پیش‌روی انقلاب اسلامی باید تغییر کند" گفت: "از آن‌ جا که شرایط محیطی در زمینه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به طور دائم در حال تغییر است سازمان‌ها برای آن‌ که بتوانند خود را حفظ کرده و موفق شوند باید خود را با شرایط محیطی تطبیق دهند و چنانچه سازمانی از این مهم غفلت کند شکستش قطعی است."

به گزارش ایسنا، محمدعلی جعفری طی سخنانی در مراسم معارفه رییس ستاد مشترک و رییس مرکز راهبرد سپاه با بیان این‌ که " آینده غیرقابل پیش‌بینی است" افزود: "چنانچه احساس کنیم در اوج هستیم و در وضع مطلوب قرار داریم همانجا روز شکست ماست و خطای بزرگ و استراتژیک را مرتکب شدیم. بنابراین با راهبرد صحیح برای رسیدن به وضع مطلوب آینده باید با سرعت حرکت کنیم."

جعفری افزود: "تغییر شرایط محیطی استراتژی‌ها را تغییر می‌دهد. شرایط محیطی پس از جنگ تحمیلی نیز تغییر کرد و ابتدا تهدید فرهنگی و سپس تهدیدات سیاسی علیه انقلاب اسلامی جدی شد. سپس از سال 1380 پس از حادثه 11 سپتامبر تهدیدات ماهیت نظامی گرفت. طی یک دهه سه نوع تهدید ماهیت خود را علیه انقلاب اسلامی نشان داد. بنابراین با توجه به شرایط آینده پیش‌روی انقلاب اسلامی استراتژی سپاه نیز باید تغییر کند."

نظرهای خوانندگان

جعفری افزود: "تغییر شرایط محیطی استراتژی‌ها را تغییر می‌دهد."
شاید منظور ایشان تاکتیکها باشد، نه؟

-- علی ایرانی ، Sep 26, 2007 در ساعت 04:41 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)