تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

جشنواره بین‌المللی تئاتر در خیابان‌های مریوان

دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی در مریوان در استان کردستان برگزار می‌شود.
به گزارش رادیو زمانه، در این جشنواره ۲۴ نمایش تئاتر از سراسر کشور و ۳ تئاتر خیابانی از دیگر کشورها به نمایش در خواهد آمد. این نخستین بار است که سه تئاتر خیابانی از دیگر کشورها در این جشنواره به نمایش در خواهد آمد.

مدت این جشنواره از ۲۵ تا ۲۹ مهرماه امسال است.

امسال گزینش آثار خیابانی شهرستانی متقاضی شرکت در جشنواره بین‌المللی تئاترفجر صرفاً از طریق جشنواره مریوان صورت خواهد گرفت. پیش از این نمایش‌های خیابانی شهرستان‌ها از طریق جشنواره‌های منطقه‌ای به جشنواره بین‌المللی تئاترفجر راه می‌یافتند.
آثار شرکت کننده از شهرستانها پس از تأئید ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها توانسته‌اند در جشنواره مریوان حضور یابند. همچنین برای اولین سه تئاتر خیابانی از دیگر کشورها در این جشنواره به نمایش در خواهند آمد.

بر اساس خبری که انجمن نمایش شهرستان سقز منتشر کرده است امسال نیز در اسفندماه جشنواره تئاتر کردی برگزار خواهد شد. به گفته مدیریت انجمن نمایش سقز مسئولین استان با تمامی هزینه درخواستی این انجمن جهت برگزاری جشنواره موافقت کردند.

در تابستان ۸۶ نیز نمایشنامه معروف هنریک ایبسن، نمایشنامه‌نویس شهیر نروژی، با نام "دشمن مردم" توسط کارگردان مریوانی، فاتح بادپروا، به نمایش در آمد. این اجرا در شهرستان‌های استان کردستان با استقبال روبرو شده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)