تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

شکایت احمدی‌نژاد از عدم مهمان‌نوازی در دانشگاه کلمبیا

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران روز یک‌شنبه وارد نیویورک شد.
این سفر سومین سفر وی به نیویورک و به منظور شرکت در شصت و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمود احمدی‌نژاد دوشنبه در یک کنفرانس ویدئویی باشگاه ملی مطبوعات آمریکا در واشنگتن شرکت کرد. به گزارش سی‌ان‌ان، وی روز دوشنبه در دانشگاه کلمبیا در جمع ۶۰۰ دانشجوی این دانشگاه سخنرانی کرد و به پرسش‌های گوناگون پاسخ داد.

وی قرار است روز سه‌شنبه آینده در مجمع عمومی سازمان ملل حضور یابد.

سخنرانی در دانشگاه

لی بولینگر، رئیس دانشگاه کلمبیا در جملات معرفی میهمان، از طرز عمل دولت ایران نسبت به حقوق بشر بهائیان، زنان، همجنسگرایان و دیگران انتقاد کرد. و خطاب به محمود احمدی‌نژاد گفت:
"شما تمامی نشانه‌های یک دیکتاتور کوته‌فکر و ظالم را در خود دارید."

به گزارش سی‌ان‌ان، محمود احمدی‌نژاد درباره جملات معرفی رئیس دانشگاه گفت: در ایران از میهمانان بهتر پذیرایی می‌شود.

احمدی‌نژاد در بخش اول سخنرانی خود در این دانشگاه بر آزاد بودن تحقیقات در مورد هر رویدادی از جمله هولوکاست تأکید کرد. وی در ادامه بر مظلومیت ۵ میلیون پناهنده فلسطینی که مدت ۶۰ سال در پناهندگی به سر می‌برند تأکید نمود.

در پاسخ به پرسشی که به تروریست بودن ایران تأکید داشت وی گفت: مردم ایران خود قربانی تروریسم‌اند. او به حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافری ایران در خلیج فارس و عملیات سازمان مجاهدین خلق در کشتن افراد دولتی ایران اشاره کرد.
او در ادامه از حمایت ایالات متحده از سازمان مجاهدین خلق انتقاد کرد.

در پاسخ به پرسشی درباره حقوق هم‌جنس‌گرایان در ایران او پاسخ داد: ما در ایران همجنس‌گرا مانند کشور شما نداریم. ما چنین چیزی در ایران نداریم. این گفته وی با تمسخر حاضران روبرو شد.

یکی از حاضران پرسید: آیا شما به دنبال نابودی اسرائیل هستید؟ محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به اصرار مجری برنامه در مورد این سؤال گفت: ما از انجام یک همه‌پرسی در سرزمین‌های فلسطینی پشتیبانی می‌کنیم.

آقای بولینگر از رئیس جمهوری ایران خواست تا او نیز به جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه کلمبیا اجازه حضور در دانشگاه‌های ایران را بدهد. این پیشنهاد با پاسخ مثبت احمدی‌نژاد روبرو شد و وی از ایشان برای آمدن به ایران دعوت رسمی کرد.

اعتراض به سفر احمدی‌نژاد

به گزارش فرانس‌پرس، و شبکه سی‌ان‌ان، سیاستمداران شهر نیویورک و گروه‌های یهودی از دانشگاه کلمبیا خواسته‌اند تا دعوت خود از احمدی‌نژاد را پس بگیرد. سناتور جمهوری‌خواه جان مک‌کین و سناتور دموکرات هیلاری کلینتون نیز به این دعوت اعتراض کرده‌اند.

بنا بر همین گزارش‌ها، روز یک‌شنبه ده‌ها نفر با در دست داشتن پلاکاردهایی در محوطه بیرون دانشگاه کلمبیا علیه احمدی‌نژاد به تظاهرات پرداختند. آن‌ها قرار است روز دوشنبه نیز به این تظاهرات ادامه بدهند.
روز سه‌شنبه نیز گروهی از اپوزیسیون ایرانی مقیم نیویورک به اعتراض علیه حضور احمدی‌نژاد در نیویورک، قصد برگزاری یک تظاهرات در برابر ساختمان سازمان ملل دارند.

بازدید از برج‌های دوقلو

پیش از آغاز سفرش، محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه اختصاصی با شبکه سی‌بی‌اس اعلام کرد که قصد دارد از محوطه برج‌های سازمان تجارت جهانی بازدید کند.

او هدف خود از این بازدید را ادای احترام به قربانیان این حادثه اعلام کرد.
این تصمیم وی، بحث و جدل زیادی را در محافل آمریکایی به دنبال داشته‌است.

مقامات شهر نیویورک از هفته پیش بازدید از این محل را ممنوع اعلام کرده‌اند. ایشان دلایل "امنیتی" را باعث اتخاذ این تصمیم عنوان کرده‌اند. جرج بوش، رئیس جمهوری آمریکا نیز از این تصمیم شهرداری نیویورک پشتیبانی کرده‌است.

با این حال، علی حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده‌است که بازدید از محوطه برج‌های دوقلو همچنان در برنامه سفر رئیس جمهور ایران قرار دارد.

کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت: مضحکه‌آمیز بود اگر به محمود احمدی‌نژاد اجازه بازدید از محوطه برج‌های دوقلو داده می‌شد.
او در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی گفت: به نظر من او شخصی است که ریاست جمهوری کشوری را بر عهده دارد که احتمالاً بزرگ‌ترین حامی تروریسم است."

سخنرانی در میهمانی افطار

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، محمود احمدی‌نژاد بامداد روز دوشنبه در یک میهمانی افطار ایرانیان در نیویورک سخنرانی کرد.

وی در این سخنرانی، دنبال‌کنندگان بمب اتم را "عقب‌افتاده‌های دنیا" نامید و از ساخت بمب‌های مدرن‌تر هسته‌ای از سوی برخی کشورها انتقاد کرد.
بخش دیگری از سخنرانی وی در مورد تاریخ و فرهنگ ایران بود. او در این زمینه گفت: ۴۰۰ سال قبل از آن‌که گالیله را بخواهند به خاطر تصدیق به امر گردش زمین به پای گیوتین ببرند، این موضوع برای ایرانیان بدیهی بوده است.

او همچنین به حمله‌های فرهنگی به تاریخ ایران انتقاد کرد و در مورد فیلم ۳۰۰ گفت: فیلمی ساخته بودند و می خواستند در آن عقده‌گشایی کنند، حال آنکه ایرانیان در آن زمان نه با بمب اتم، بلکه با فرهنگ غنی خود ۴۲ ملت را جذب کرده بودند.
محمود احمدی‌نژاد در این سخنرانی افزود: ما خواهان برقراری پرواز مستقیم میان تهران- نیویورک بودیم که موافقت نکردند و امیدواریم در سال جدید با این درخواست موافقت شود.

اعتراض به سخنرانی در دانشگاه کلمبیا

نشریات موسوم به نشریات زرد، در نیویورک شدیداً به برنامه حضور محمود احمدی‌نژاد در دانشگاه کلمبیا تاخته و در صفحات اول خود عناوینی همچون "شیطان فرود آمد" را به کار بردند.
از سوی دیگر جان کوتس‌ورتث از دانشگاه کلمبیا گفت که برای آمریکائیان مهم است تا صحبت‌های احمدی‌نژاد را بشنوند.

گروهی از مقامات آمریکایی از جمله هیلاری کلینتون، سناتور نیویورک، اظهارات پیشین احمدی‌نژاد در مورد تردید به هولوکاست و حذف شدن اسرائیل از نقشه جهان را دلیلی برای تقاضای جلوگیری از سخنرانی او در دانشگاه کلمبیا دانستند. گروهی دیگر از جمله رئیس دانشگاه کلمبیا، جلوگیری از سخنرانی وی در این دانشگاه را مغایر با اصل آزادی بیان توصیف می‌کنند.
مخالفت و موافقت با انجام این سخنرانی بحث‌های گسترده‌ای را در رسانه‌های آمریکایی به دنبال داشته‌است.

محمود احمدی‌نژاد صبح دوشنبه در گفتگو با شبکه ۱۳ تلويزيون آمريکا گفت: آمريکا که ادعاي آزادی دارد چرا رئيس دانشگاه کلمبيا را به خاطر دعوت از رئيس جمهور ايران براي سخنرانی و گفت‌وگو تحت فشار قرار داده است؟

"فرصت مناسب"

به گزارش ایرنا، سید احمد موسوی معاون حقوقی و امور مجلس رئیس جمهوری حضور محمود احمدی‌نژاد در سازمان ملل را فرصت مناسبی برای طرح دیدگاه‌های ایران در عرصه‌های جهانی دانست. وی این سخنرانی را "بسیار مهم" ارزیابی کرد و آن را فرصتی دانست تا دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران به طور مستقیم به افکار عمومی مردم آمریکا برسد.

سید احمد موسوی افزود: یکی از مهمترین علل ایجاد محدودیت‌ها و کارشکنی‌های آمریکا، نسبت به حضور هیئت ایرانی در نیویورک، توجه فوق‌العاده ملت‌های جهان به آقای احمدی‌نژاد است.

مصاحبه با شبکه ۱۳ آمریکا

احمدی‌نژاد: دولتمردان آمریکا ظرفیت شنیدن حرف‌های درست را ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس جمهوری ایران در مصاحبه با شبکه ۱۳ تلویزیون آمریکا گفت: ما با همه ملت ها از جمله مردم امریکا دوست هستیم، این در حالی است که دولتمردان امریکا ظرفیت شنیدن حرف های درست را ندارند.

او در این مصاحبه با چارلی رز مجری این شبکه افزود: در آمریکا دیکتاتوری حزبی حاکم است و هیچ رئیس جمهور غیر حزبی در این کشور نمی تواند بر سرکار بیاید ولی در ایران مسئولان از سوی مردم انتخاب می شوند.

نظرهای خوانندگان

چرا این مردک را به هر جایی راه می دهند که ما را هم همراه خود و هم قماشهای بدتر از خودش مضحکه دنیا بکند ؟! یکی نیست به این مردک نفهم با آن ادعاهای خنده دار تر از 100 جوک اش بگوید احمق ! تو در خلاء زندگی می کنی که می گویی ایران هم جنس باز ندارد ؟! تو در کار خدا هم دخالت می کنی؟! خدایا نجاتتتت!!

-- N ، Sep 24, 2007 در ساعت 12:51 PM

خدای من!!!! نمی تونستم باور کنم چی دارم می شنوم. دقیقا گفت که : " ما توی ایران به اون صورت همجنس باز نداریم مث کشور شما". یه دفه سالن سخنرانی رفت رو هوا از خنده. داشتم آب می شدم از شدت خجالت و خشم البته.

-- Marroned ، Sep 24, 2007 در ساعت 12:51 PM

آقای احمدی نژاد لطفا بگوئید که من کیستم؟

آرشام پارسی
دبیر کل سازمان دگرباشان جنسی ایرانی
www.irqo.net

-- آرشام پارسی ، Sep 24, 2007 در ساعت 12:51 PM

نمي دونم خوشحال باشم يا ناراحت. خوشحالم كه پرزيدنتِ به قول آقاي نبوي: ..ما، هويتش و طرز فكرش رو علنا رو كرد تا ديگه جاي شكي در ديكتاتور بودن و البته بيق بودن و صد البته گاگول بودنش باقي نمونه. و ناراحتم از اين همه فضاحتي كه داره با نام ملت ايران بالا مياره.
خيلي خوبه كه دانشجويان دانشگاه كلمبيا و تمام شركت كنندگان در اون نشست بدونن كه اين نه چندان آقا، چجوري فكر مي كنه. اما دونستن يا ندونستن اونها چقدر مي تونه در تغيير سرنوشت ملت بيچاره موثر باشه؟ سوالي كه هميشه باهاش در گير بودم؟؟؟

-- Massood ، Sep 24, 2007 در ساعت 12:51 PM

سلام،
وقتی عکسها رو دیدم به یاد حادثه مشابه آن در دانشگاه امیرکبیر در تهران افتادم.
آنروز هم دانشجویان با اعتراض به احمدی نژاد شوی تبلیغاتی او را به هم زدند. و رئیس جمهور فاشیست با رسوایی و بی آبرویی از دانشگاه فرار کرد. اکنون 3 دانشجوی دانشگاه امیرکبیر به نمایندگی از دانشجویانی که به وی اعتراض کرده اند، بیش از 4 ماهه که در زندان هستند و
با شدیدترین شکنجه ها مواجه شدند و مورد انتقام این دیکتاتور قرار گرفتند. اما همزمان در آنسوی دنیا افراد دیگری همین برخورد را با وی تکرار کردند و این حادثه تکرار شد. از اینکه می بینم دیکتاتورها در هیچ جای دنیا آرامش ندارند بسیار خوشحالم و از اینکه حیثیت ایران و ایرانی توسط چنین فردی به بازی گرفته و مورد تمسخر جهانیان قرار گرفته بسیار متاسفم.

-- علی ، Sep 25, 2007 در ساعت 12:51 PM

راديو زمانه عزيز
مي خواهم تصحيح كوچكي در ترجمه تان بكنم
لي بورينگر رييس دانشگاه كلمبيا در انتقاد خود سه گروه را نام برد. اين سه گروه به ترتيب
1)بهاييان
2)زنان و
3)هم جنس گرايان بوده اند.
اما شما مورد اول يعني بهاييان را لازم به ذكر نديد.
راديو زمانه عزيز
مي گن هركس قبرستون مي ره ياد مرده خودش مي افته.
من يك بهايي هستم كه هروقت اسم حقوق بشر در ايران مي آد ياد زندگي خودم مي افتم كه از داشتن كار و تحصيل در دانشگاه محروم هستم -ياد رنج و تعب پدر و مادرم كه يكي معلم و ديگري پرستار بود مي افتم كه هردو كارشان رابعد از انقلاب از دست دادند. ياد اين مي افتم كه چگونه زندگي معمولي ما به بلاي فقر گرفتار شد. ياد اين مي افتم كه در دوران تحصيلم هر روز در مدرسه گرسنه بودم و هر روز نگران كه يكي از معلمان مرا در كلاس تحقير نمايد.
فكر آن را بكن كه در اقليت باشي و معلم ديني-عربي و پرورشي در كلاس بپرسند كه آيا در اين كلاس بهايي است. بعد از آنكه من خودم را معرفي كردم ايشان رو به كلاس كرده و بگويد كه بهاييان با مادر و خواهرانشان- با دخترانشان و پسرانشان هم بستر مي شوند. تمام كلاس از شنيدن آن چنان به وجد مي آمد كه توصيف نداشت.
زياد سخت نبود تا حدس بزني در مغزهاي گرسنه شان چه مي گذرد. هركس تصويري از مادرو خواهرت را در ذهن مي پروراند و تو از خجلت نمي تواني حتي به روي نزديك ترين دوستت هم نگاه كني. اگر چه مرا در بيرون از كلاس اذيت نمي كردند(شايد مي دانستند كه اين حرفها دروغ است!) اما در كلاس عاشق شنيدن مكرر اين داستان بودند تا بساط درس به كناري رود و در كشور قحط زده اسلامي از يك حظ جنسي يا بهتر بگويم حظ جنسي-اسلامي بر خوردار گردند.
از بحثم دور نشوم كه اين داستان يك از هزارهم نيست- اعدام و شكنجه بيش از 200 بهايي كه بعضي مانند دكتر علي مراد داوودي-دكتر كمال الدين بخت آور از اساتيد دانشگاه بوده اند- زنداني كردن صدها بهايي به جرم هايي كه هيچگاه و در هيچ دادگاهي ثابت نشدند. ويران نمودن قبرستانهاي بهاييان و دفن اموات بهايي در حياط منازلشان- هدم و به آتش كشيدن منازل بهاييان و آواره ساختن صاحبانشان در كوي و برزن- ضبط اموال و ... از ديگر داستان هاي ما در اين سي سال است.
اين را گفتم تا بداني كه چرا كلمه حقوق بشر و بهاييان ايران چنين در ذهنم بهم متصلند.
اما اين داستان جنبه ديگري هم دارد.سئوال اينست كه آيا در بين روشنفكران ايران يك نفر پيدا شد كه از اين بيداد به درد آيد و به آن اعتراض نمايد. روشنفكران- مدافعين حقوق بشر-فعالان امور اجتماعي در دفاع از حقوق تمام ستمديدگان سخن مي گويند اما چنان از ننگ برچسب بهايي بودن و حتي دفاع از بهاييان مي هراسند كه جرات به زبان آوردن آن را هم ندارند. بيچاره ها مي دانند كه چه آسان در اين مملكت هر كه را كه دوست ندارند مي شود به جرم بهايي بودن مورد آزار قرار داد.
مدتي است كه راديو زمانه را مي خوانم و آن را يكي از روشنفكرترين رسانه ها مي دانم.اما متوجه شده ام كه اين رسانه نيز حتي در خارج مرزهاي ايران حتي الامكان از ذكر نام بهاييان مي پرهيزد. تو گويي صلاح در اين است كه تا جاي ممكن به اين موضوع پرداخته نشود تا دامن تقوا به اين لكه آلوده نگردد.
اولين شاهد من همين ترجمه فوق است كه مذكور شد و دومي هم سانسور اعلاميه ديدبان حقوق بشر در مورد محروميت بهاييان از تحصيل مي باشد:
http://hrw.org/persian/docs/2007/
09/20/iran16907.htm
البته سانسور اين اعلاميه نمي تواند تصادفي باشد چه كه راديو فردا و بي بي سي به آن اشاره كرده اند و حتي وب سايت انجمن اسلامي دانشگاه امير كبير دريك عمل حيرت انگيزمشروح آنرا در ليست اخبار خود قرار داد.(در واقع قهرمانان اميركبير طلسم سي ساله اي را شكستند) چگونه مي شود كه باور نمود كه اين اعلاميه از چشم تيزبين شما عزيزان دور مانده باشد.نهايت آنست كه آنرا به اندازه كافي مهم ندانسته ايدو يا ذكر آنرا مخالف عرف رايج سايت هاي روشنفكر نما دانسته ايد.
در انتها مي خواهم مراتب تقدير خود را در مورد ساير مطالبتان ابراز نمايم.
مويد و موفق باشيد.

-- پژمان ، Sep 25, 2007 در ساعت 12:51 PM

همه بايد خوشحال باشيم از اينكه احمدي نژاد رفته اونجا و سخنراني گهربارش رو انجام داده چون اينجوري همه دنيا به خوبي از اون و افكارش شناخت پيدا ميكنن و اتهام اين ننگ از ملت ايران صلب ميشه . اتفاقا به نظر من ما ايرانيها بايد تلاش كنيم كه شخص شماره يك اين مملكت رو هم راضي كنيم كه يه سفر بره دانشگاه كلمبيا تا دنيا بتونه رنج و زجر و صبر ملت ايران رو درك كنه كه چه حاكمان مغز نخودي دارند . آمريكايي ها بايد امثال حاكمان ما رو ببينند تا قدر زندگي خودشونو بدونند . و فقط بهترين كاري كه ما ايرانيها ميتونيم انجام بديم اينه كا به هر طريق ممكن ( مثلا امضاي طومار و بيانيه و امثال اين چيزا ) به دنيا اعلام كنيم كه اين آقايان نماينده ما نيستند هر چند كه با وجود حدودا 2 ميليون امثال آخوندها و احمدي نژاد يه كم اثباتش مشكله . بهترين پيشنهاد شايد اين باشه كه از آمريكا و بقيه دنيا مسئولانشان مثل احمدي نژاد و با همين سطح تبليغات و با همين بي پرده ايي براي گفتگو با ملت ايران به ايران بيايند .

-- احسان ، Sep 25, 2007 در ساعت 12:51 PM

man too saloon boodam, oonja iraniaeehaee boodan ke barayeahmadinejad dast mizadand amma kheyliashoon be nazar basijihaee mioomadand ke tagheere ghyafe dadand. man khodam baraye suporte president rafte boodam, amma in aghaye mohtaram chenan iran va irani ro sar shekaste kard ke dige jaee baraye support nadasht. moteasefam ke hamchin adami bayad raeese jomhoorye mamlekatam bashe. kheyly moteasefam

-- Saeed ، Sep 25, 2007 در ساعت 12:51 PM

من تعجب مي كنم كه چگونه خبرنگاران حرفهاي به اين مرد اجازه ميدهند چنين جوابهاي مضحكي بدهد

-- بدون نام ، Sep 25, 2007 در ساعت 12:51 PM

آقاي احمدي نژاد ميفرمايند ما قرباني تروريسم هستيم آيا بنظر مضحك نيست كه اسمهاي خيابانهاي خصوصا تهران مملو از اسامي تروريستهاست؟ مثل خالد اسلامبولي . حكيم .و....

-- اشكان ، Sep 25, 2007 در ساعت 12:51 PM

Ma az ina (nezam eslami) chandan entezari baraye hefze aberou nadashtim, vali montazere aberou rizi ta in had ham naboudim. Be har hal zaman sabet khahad kard ke in majera che assari dar dakhele IRAN khahad gozasht

-- NAM ، Sep 25, 2007 در ساعت 12:51 PM

جای همگی خالی ! باید بودید و میدیدید که این بابا ( رئیس جمهور تعدادی از مردم ایران ! ) چه افتضاحی ببار اورد . اولا این ادم چطور بخودش اجازه میدهد به جائی برای سخنرانی و بحث و گفتگو پای بگذارد که سواد یک دانشجوی سال اولی ان بیشتر ازتمام سواد او و همراهانش رویهم است !. نمیدانم که ایا تصور کرده دارد به ونزوئلا و یا مالزی میرود! که حتی حد اقل جواب سوالهائی را که ( از پیش ) میدانست از او میشود را بصورت متمدنانه ئی اماده نکرده بود تا از این فرصت استفاده کرده مقداری از اسیبهائي را که به خود و شخصیت مملکتمان تا کنون وارد اورده را ترمیم کند !!. ازش سوال میشود »» چرا شما دستور اعدام صغیرها و زنان و همجنسگرایان را در کشورتان صادر میکنید ؟! «« در جواب میگوید »» چی ؟ همه این حرفها دروغ است ! و از انانهم که گفتید همجنسگرایان ! که در ( غرب ؟ یا کشورتان ؟ ) دارید ! ما از این جور چیزها در کشورمان نداریم !! که این کامنت ( بزعم ایشان ) گوشه دار و توهین امیز چنان باعث ان گردید که ایشان مورد تمسخر و صداهای ناهنجار و هو قرار گیرد ! که بقول کامنت دهنده محترم بالا عرق شرم بر پیشانیمان نشست !!. تازه هم گله دارد که چرا ( لابد انچنانکه اسد و هنیه و خالد مشعل و نصرالله و چاوز و سایر تیغ زنان حرفه ئی و همیشگی به مال و اموال کشور که در سایه بذل و بخششهای وی جیبهای خود را پر میکنند و مجیزش را میگویند ! ) از او استقبال بعمل نیامده !!. ایشان توقع داشته که همه ساکت بنشینند و به شعارهای بی معنا و صد من یک غاز او گوش بدهند ، در اخر هم برایش دست بزنند و هورا بکشند و دکترای افتخاری
رشته مدیریت سالم و سازنده و رهبری اجتماَعی شایسته را نیز به او بدهند ! و مدال صلح دوستی و بشر دوستی و * مهر ورزی * را نیز بر سینه اش بیاویزند !! . راستی که بقول ان کامنت دهنده عزیز دیگر »» رو که نیست ، سنگ پای قزوین است !! «« .
داوید.

-- داوید ، Sep 25, 2007 در ساعت 12:51 PM

از کامنت پزمان خیلی ناراحت شدم و از اینکه شما همچین خطای بزرگی کردید. کاملا درکش می کنم چون مساله زنان هم همیشه در پرده سیاست و مسائل "مهمتر" از دید پنهان می مونه و بهش پرداخته نمیشه.

در مورد حرفهای احمدی نزاد همونطور که در وبلاگم هم نوشتم:
چقدر بده که آدم از دیدن تحقیر و مضحکه شدن رئیس جمهور کشورش لذت ببره! ولی نمی دونم چرا من عمیقن و شدیدن لذت بردم !

-- نسرین ، Sep 25, 2007 در ساعت 12:51 PM

پژمان گرامی.
از آنجا که در این خبر خلاصه‌ای از اظهارات رد و بدل شده در این سخنرانی ذکر شده و درج کامل همه موارد مد نظر نبود در صحبت‌های آقای بولینگر هم از نمونه‌ها یاد کردیم. برای اینکه شبهه‌ای ایجاد نشود، نام بهائیان را هم در متن ذکر می‌کنیم. موفق باشید.
زمانه.

-- زمانه ، Sep 25, 2007 در ساعت 12:51 PM

اتفاقاجواب احمدی نزاددرباره همجنس گرايان به نظرمن خيلی ظريف و زيرکانه بود. چون اينها نکات انحرافی است که مطرح ميشود و اوهم به شکل کاملا انحرافی جواب داد. آخه مگه ما تو ايران جز همجنسگرايی هيچ مشکل مهمتر و اساسي تري نداريم ؟
اين چيزها همش دسيسه است آقا و استثنااين موردرا احمدی نزاد خوب و تميز جواب داد و گذشت.

-- آتش ، Sep 25, 2007 در ساعت 12:51 PM

عجب داستانی داشتی پژمان. متأسفم و خوشحال که خوندمش. متأسف از اینکه اتفاق افتاده و خوشحال از اینکه حالا در موردش می دونم و می تونم تو حرفای حقوق بشریم نقلش کنم. راجع به مصیبت بهاییان همه می دونستیم ولی هیچ وقت برای من تا این حد شخصی نشده بود. با درود.

-- نانام ، Sep 25, 2007 در ساعت 12:51 PM

ما در کشورمان هم جنس گرایی نداریم .
ما در کشورمان هم جنس گرایی پنهان داریم .

-- بدون نام ، Sep 26, 2007 در ساعت 12:51 PM

از دیدگاه روانشناسی علمی هم جنس بازی یک انتخاب نیست بلکه عوامل زیستی و فیزیولوژی در آن نقش مهمی دارند. آمارها نشان می دهد هم جنس بازی طی دهه های اخیر افزایش نیافته بلکه مردم راجع به آن راحت تر حرف می زنند . ر . ک زمینه روانشناسی هیلگارد

-- بدون نام ، Sep 26, 2007 در ساعت 12:51 PM

Ahmadinejad is one of the most intelligent presidents world has ever seen. He easily defeats his foes face to face. His comments are extraordinary. I wish him the best in coming days in the states.

-- MMohammadi ، Sep 26, 2007 در ساعت 12:51 PM

خاك عالم بر سر هر ايراني وطن فروشي كه يك جو غيرت در وجودشان نيست. خدا آخر عاقبت ما را بخير كند اگر شما آنطرف آبي ها روزي بخواهيد بر ما حكومت كنيد. البته خدا دست بي دينان منافقان را از اين مملكت كوتاه خواهد كرد. زنده باد ايران اسلامي

-- DRR ، Sep 26, 2007 در ساعت 12:51 PM

پژمان عزیز ! منهم بعنوان یک یهودی انهم در شهرستان که همه همدیگر را میشناختند و نمیتوانستی واقعیت انچه را که هستی پنهان کنی تا مورد اهانت ، تو سری خوردن و تحقیر شدن قرار نگیری !! چنین روزگارانی را بسیار گذراندم. اما بلاخره تمام ان کابوسها تمام شد ! خمینی امد و به لطف وحشتی که بر دل اقلیتها افتاد ! انان را مجبور به مهاجرت به کشورهای دیگر که دارای سیستمهای متمدنانه و دموکرات هستند کرد ! که در انجاها میتوانی بدون ترس از اینکه دارای چه مذهب و نژاد و رنگ پوستی هستی در پناه قانون انسانی انان که از * کورش * خودمان امده و اکنون نزد خارجیها چگونه مورد احترام است !! و در کشور خودمان چگونه خار و ذلیل !! به تمام درجات علمی و شغلی دست پیدا کنی بی انکه کسی جرات کند کوچکترین مزاحمتی برایت فراهم کند !. بودند مسلمانانی که ازارشان به مورچه ئي هم نمیرسید ! اما متاسفانه با اختیار کردن سکوت در مقابل ظلم دیگران ! تائیدی بودند بر اعمال ستمکاران که انان را در ادامه ي سنگدلیشان نسبت به اقلیتها جریتر سازد !. اما با اینهمه دلم تنگ وطنم هست !!.
بامید ان روز ،
داوید

-- Daveed ، Sep 26, 2007 در ساعت 12:51 PM

با درود ایرانی

باید بیان کنم که اگر احمدی نزادهر نظری در مورد عقاید قرون وسطی بدهد در هر کجا ودر هر زمان جای هیچ گونه نگرانی نیست چون با پیشرفت زمانه وعلم وارتباطاط دیگر چیزی برای پنهان کردن دیکتا توری اسلامی دو ملیون طرف دار حاکمان نمی ماند بقول معروف آن کس است اهل بشارت که اشارت داند
با این وجود جایی برای اثبات جنایات این حکومت نیاز نیست تمام عالم وآدم می داند از کشتار و اعدام سال هفتادوشش تا زدن زنان در میدان هفت تیر تهران با امید ÷یروزی بر دیکتاوری دینی

-- با درود ، Sep 26, 2007 در ساعت 12:51 PM

فكر ميكنم كه اقاي رئيس خيال كرده كه به سفر استاني رفته وانجا هم برادران بيسيجي هستند كه به استقبال او بيايند وجائي با ارتفاع بلند برايش درست ميكنند كه برود واون بالا وهر چي دلش ميخواهد بگويد .فكر نميكرد انجا دانشگاه پرسش وپاسخ هست وبايد براي حرفهاي زده شده پاسخ داد .در ضمن تمام حرفهاي ركيكي هم كه زده شد به شخص اجمدي نژاد بود نه ملت ايران

-- بدون نام ، Sep 26, 2007 در ساعت 12:51 PM

لطفا فحاشیهای بسیجیان .. را در این محفل ادبی و سیاسی و اجتماعی راه ندهید

-- ابوظبی ، Sep 26, 2007 در ساعت 12:51 PM

کسی که در سازمان ملل از احقاق حقوق مردان عراق دم می زند هنگام حاکمیت دیکتاتور وجنایتکاری چون صدام تمایلی به پیگیری حقوق آنان نداشته یا این مساله اخیرا نمود یافته .
آیا یک شهروند ایرانی حقوق بک بشر را دارد . آیا ما می توانیم آزادانه دین را نقد کنیم .
آیا ما می توانیم آزادانه انتخاب کنیم که چگونه زندگی کنیم . چگونه به خوشبختی برسیم بدون اینکه احساس تحمیل در انتخاب داشته باشیم .
آیا ما می توانیم آنطور که می خواهیم لباس بپوشیم موی خود را آرایش کنیم به موسیقی مورد دلخواه خود گوش دهیم رسانه هایی بدون سانسور داشته باشیم .
آیا ما می توانیم بین فلسفه و علم یکی را انتخاب کنیم .
آیا ما می توانیم حاکمرانان را آزادانه انتخاب کنیم .
آیا ما می توانیم بدون وحشت و نگرانی از خرافه فاصله بگیریم .
بحران معرفتی بحران اخلاقی و انحطاط اخلاقی و بحران های روانی غرب که آنقدر به آن پرداخته می شود را من در یک عبارت خلاصه می کنم : سلامت روانی پایین . ابتدا باید بگویم آمارهایی که در این خصوص مثلا تعداد مبتلایان به افسردگی و یا اعتیاد و ... در منابع غربی منتشر می شود در پاره ای از موارد قابل توجه است و این اغلب نه به دلیل تعداد کمتر مبتلایان به این مسایل در سایر کشورهاست بلکه به دلیل تحقیقات منظم و کنترل شده کشورهای غربی است .
در کشور خودمان بسیاری از مسایل روانشناختی حادتر و جدی تر است .
مثلا مشکلات ناشی از روابط متقابل نادرست مسایل زناشویی طلاق اعتیاد سستی بنیان خانواده و خانواده های مستبد و اضطراب های جنسی و دیگر مسایل و مشکلات روانشناختی مثل افسردگی اضطرابهای تعمیم یافته و وسواس های فکری و عملی .
مردم نیز اغلب برای کنترل احساس های خود و ایجاد احساس آرامش ویا لذت راههای مختلفی را در پیش می گیرند مثل اعتیاد به مشروبات هرویین انجام مناسک دینی و مذهبی موسیقی و ورزش .
همه دارای مزایا ومعایبی اند ولی یکی از بهترین موثرترین و پایدارترین راه ها یاد گیری طریقه کنترل ذهن کشف و شناسایی افکار مخرب و چکونگی کنترل آنهاست که مساله تخصصی است و از بحث ما خارج .
کمال و رشد عاطفی اخلاقی و احساسی و در نتیجه دستیابی به احساس امنیت عزت نفس و خود شکوفایی بشر را باید در توجه به روانشناسی خلاقیت و کمال جستجو کرد . نه در متون کهن .

-- بدون نام ، Sep 26, 2007 در ساعت 12:51 PM

vaghean motasefam bara agahye ahamdinejad ke ba raftan be in safar aberoo 2500 sale melat ro bordand.

-- بدون نام ، Sep 27, 2007 در ساعت 12:51 PM

من دو روز پیش نظر دادم اما نمایش داده نشد؟
علت چیست؟؟

-- س.ع ، Sep 28, 2007 در ساعت 12:51 PM

از مطالب چاپ شده معلوم می شود چه طرز تفکراتی را حمایت می کنید ... شما هم از اون طرف پشت بام افتاده اید...

-- بدون نام ، Oct 6, 2007 در ساعت 12:51 PM

خدا به ما رحم کند

-- بدون نام ، Oct 6, 2007 در ساعت 12:51 PM

مثل اینکه دبیر وب سایت فقط نظر های مخالفین رییس جمهور را منتشر می کنند.من امتحان کردم.آخرین نظر مال من بود که نمایش داده شد چون مطلب خاصی توش نبود اما من یک نظر طولانی قبل از آن نوشته بودم و دو بار هم آن را فرستادم اما نشانش ندادید!!
عجب دبیر روشنفکری!!
عجب سایت روشنفکرانه ای!!!

-- س.ع ، Oct 12, 2007 در ساعت 12:51 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)