تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

هیات آژانس "دوشنبه" در تهران

خبرگزاری مهر به نقل از یک مقام آگاه اعلام کرد هیاتی از آژانس روز دوشنبه در خصوص سانتریفوژهای P1 و P2 با تهران مذاکره می‌کند.

برپایه این گزارش، روز دوشنبه یکی از مدیران آژانس به همراه یک کارشناس فنی برای مذاکرات 4 روزه در چارچوب مدالیته (توافقات)جدید و با هدف روشن شدن موضوعات مربوط به دستگاه های سانتریفیوژ 1P و P2 به تهران می آیند.

خبرگزاری مهر به نقل از این منبع آگاه می‌افزاید: "در توافقنامه‌ ایران و آژانس که در21 تیرماه میان اولی هاینونن، معاون مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در امور پادمان‌ها و جواد وعیدی معاون امنیت بین‌الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در در تهران تصویب شد ، مقرر شده است که دو طرف دوم و سوم مهرماه (24 و 25 سپتامبر) گام‌هایی اساسی برای حل موضوع دستگاه های سانتریفیوژ P1 و P2 بردارند."

این گزارش می‌افزاید هیات دو نفره آژانس طبق برنامه مذاکرات خود را با طرف ایرانی چهارم و پنجم مهر ماه ( سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری) نیز ادامه خواهد داد.

سانتریفوژهای P2 در غنی‌ساز ی اورانیوم از کارایی بیشتری برخوردارند و محمود احمدی‌نژاد در یکی از سخنرانی‌های خود اعلام کرده بود که ایران دارای چنین سانتریفوژهایی است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات‌های آژانس گزارش می‌دهد ایران تا ماه اوت 2000 سانتریفوژ در نطنز نصب کرده است.

برپایه توافق اخیرتهران و آژانس، مقام‌های ایرانی پذیرفته‌اند که در یک جدول زمانی به پرسش‌های حل نشده گذشته برنامه هسته‌ای ایران پاسخ گویند. این توافق با انتقاد واشنگتن مواجه شده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)