تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

بیماری‌ قلبی" ‌٧ تا‌١٠" سال زودتر سراغ ‌ایرانی‌ها می‌آید

سرپرست کمیته پژوهشی انجمن جراحان قلب ایران، در آستانه روز جهانی قلب اعلام کرد سن ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق در ایران، 7 تا 10 سال جوان‌تر از سایر کشورهای دنیا است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، دکتر محراب مرزبان در این باره گفت: "سالانه 35 تا 50 هزار مورد عمل جراحی قلب در کشور انجام می شود که در مقایسه با کشور چین با جمعیت یک میلیارد و 300 میلیونی که همین تعداد عمل جراحی قلب دارد و آمریکا با 500 هزار مورد در سال بسیار بالاست."

وی افزود: "با پیشرفت تکنولوژی در دنیا، جراحان ایران همگام با آخرین روش‌های درمانی تمامی بیماری‌های قلبی و جراحی‌های فوق تخصصی را با موفقیت انجام می‌دهند".

مرزبان گفت: "نیمی از مجموع بیماران مراجعه کننده به مراکز قلب و عروق کشور با دارو قابل درمان‌اند و تنها 25 درصد از این بیماران نیازمند اعمال جراحی باز هستند. این در شرایطی است که با ارتقا توان تشخیصی و درمانی در نقاط دور افتاده کشور در سال‌های اخیر جان بسیاری از بیماران نجات یافته است."

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: "تنها وجه فاصله ناچیز جراحان قلب ایرانی با خارجی، نبود برخی از تجهیزات فوق پیشرفته در درمان‌های مکمل برخی از بیماری‌هاست".

وی با اشاره به هفته آخر سپتامبر به عنوان هفته جهانی قلب از برنامه‌های مختلف علمی، پژوهشی و پیشگیرانه خبر داد و گفت: "سال‌هاست که 25 سپتامبر از سوی سازمان بهداشت جهانی و فدراسیون جهانی قلب به عنوان روز جهانی قلب اعلام شد و این فرصتی برای هشدار در خصوص دوری از عوامل خطر ساز بیماری‌های قلبی و عروقی است."

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)