تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

واکنش سفارت ایران به دستگیری یک ایرانی در سلیمانیه

محمد کاظمی قمی، سفیر ایران در بغداد، دستگیری یک شهروند ایرانی در سلیمانیه از سوی نیروهای آمریکایی را "نقض حاکمیت عراق" دانست و دولت عراق را مسئول حفظ جان وی اعلام کرد.

نیروهای آمریکایی می‌گویند این شهروند ایرانی که روز پنجشنبه در هتلی در سلیمانیه دستگیر شده وابسته به سپاه قدس است اما ایران می‌گوید این فرد یک بازرگان است.

سفیر ایران در بغداد در گفتگو با خبرگزاری فرانسه بار دیگر تاکید کرد که مرزهای عراق با ایران "امن‌ترین" مناطق این کشور است و دستگیری این شهروند ایرانی را "نمونه دیگری از اشتباه آمریکایی‌ها در عراق" خواند.

در همین حال دفتر مسعود بارزانی، رییس تشکیلات خودگردان کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای این دستگیری را "غیرقانونی" خوانده و خواستار آزادی فوری این شهروند ایرانی شده است.

نظرهای خوانندگان

هر دو طرف راست میگویند بخصوص که دعوا در عراق بر سر لحاف ملا است و بازده سرمایه گداری جمهوری اسلامی و امریکا روی دولتمردان کنونی عراق.
همه میدانند که حضرت محمد در جوانی بازرگان بودند و به همین انگیزه پیروان حضرتش در ایران اسلامی همه بازرگان شده اند چه آقا زاده هاو دلال ها (واژه با پرستیز و امروزی اش ) یا سپاهیان پشت جبهه که پس از شهادت و فداکاری جوانان وطن به درجات وجاه مقام و منزلت و از راه بازرگانی نیز به مال و منال رسیدند گذری بیاندازید به اسامی و پروندهای باز و بسته در دادگستری و کوچه و بازاز و مجلس و محافلی مانند اطاق بازرگانی و رئس نزدیک به مادام العمر قبلی آقای مهندس خاموشی و رئس جدید آقای دکتر نهاوندیان وهمین مشاوران ویاران سپاهی آقای احمدی نژاد مانند سردار محصولی و آقای بدر پاش رئیس سابق بسیج دانشگاه شزیف واز مشاوران جوان شهردار ی آقای اجمدی نژاد ومدیر عامل جدید شرکت چند ....میلیاردی پارس خودرو با ماجرای اخیر بورس دکترایشان ....و دیگران ومسائلی که نوشتنش مثنوی است و معادل هفتاد من کاغذ صفحه رایانه میخواهد.

-- جهان ، Sep 23, 2007 در ساعت 07:01 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)