تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

تایید تغییر ساعت رسمی در ایران

شورای نگهبان، طرح تغییر ساعت رسمی در ایران را به تایید رساند.

عدم تغییر ساعت رسمی کشور از جمله اقدامات جنجالی دولت احمدی نژاد است که در ماه‌های اول حضور او در کاخ ریاست جمهوری اجرا شد. از آن زمان تا کنون بسیاری از نمایندگان مجلس و کارشناسان اقتصادی به این اقدام دولت اعتراض کرده‌اند.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در جلسه هفتگی خود با خبرنگاران گفت :" طرح تغییر ساعت رسمی كشور با كار كارشناسی زیاد در شورای نگهبان بررسی و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. "

كدخدایی اظهار داشت: "طرح تغییر ساعت رسمی كشور با توجه به موافقت‌ها و مخالفت‌های زیادی كه بر سر آن در جامعه وجود داشت و مسائلی كه درباره مغایرت این طرح با قانون اساسی مطرح می‌شد، طی جلسات طولانی كارشناسی در شورا مورد بررسی قرار گرفت و ما از مسئولان اجرایی و كارشناسان حقوقی نیز دعوت كردیم تا در جلسات ما شركت كنند و در نهایت این طرح مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد."

او همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر نگرانی گروه های سیاسی از رد صلاحیت کاندیداهایشان در شورای نگهبان گفت: "شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها به قانون عمل می‌كند و رفع نگرانی جریانات سیاسی جزء وظایف ما نیست."

کدخدایی در واكنش به این سئوال كه "نظر شما درباره ریاست سردار افشار با سابقه نظامی بر ستاد انتخابات كل كشور چیست؟" گفت: "این موضوع هیچ ارتباطی به ما ندارد و طبعا شما هم نمی‌پسندید كه ما پاسخگوی همه عالم باشیم."

نظرهای خوانندگان

این اقدام شایسته رئیس جمهور محبوب پاسدارها، گذشته از خسارت های سالانه ششصد میلیارد تومان، باعث شد که سازمان های بین المللی در مورد هماهنگی زمانی با ایران با اشکالاتی روبرو شوند. اگر به سایت هائی که هماهنگی زمانی کشورها را نشان می دهند مراجعه کنید می بینید که در مورد ایران از کلماتی مثل " نامشخص " و یا علامت سوال استفاده کرده اند. این را هم به حساب معجزات بی شمار دکتر یعنی پدیده هزاره سوم بگذارید. معلوم نیست تا کی باید مشمول این عنایت الهی! باشیم.

-- نگاه دیگر ، Sep 23, 2007 در ساعت 12:14 PM

پس محاکمه عاملین مخالفت با تغیر ساعت چه میشود؟ اگر ضرر داشته چرا محاکمه نمی شوند اگر سود داشته چرا ....این سرنوشت کشوریست که افراد باهوش آن از امور کناره گیری کنند ( البته اصلاح طلبان محترم فکر نکنند منظورم آنها هستند یک موی احمدی نژاد به تمام هستی آنها شرف دارد)

-- بدون نام ، Sep 23, 2007 در ساعت 12:14 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)