تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

تصویب قطعنامه‌ای در آژانس که از اسراییل انتقاد می‌کند

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که در آن از اسراییل انتقاد شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، اسراییل و ایالات متحده به این قطعنامه رای مخالف، 47 کشور رای ممتنع و 53 کشور رای موافق دادند. بقیه اعضا در این رای‌گیری غایب بودند.


پنجاه و یکمین نشست آژانس در وین. رویترز

تصویب این قطعنامه از دید ناظران بسیار غیر متعارف است و در 16 سال گذشته تنها یک بار سابقه داشته است. تا پیش از سال 2006 قطعنامه بر سر "اجرای پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خاورمیانه" با اتفاق آرا به تصویب می‌رسید، اما در سال 2006 و امسال، مخالفت‌های اسراییل آژانس را وادار به رای‌گیری کرد.

امسال اسراییل با دو پارگراف از این قطعنامه مخالف بود: پاراگرافی که در آن از کشورهای خاورمیانه می‌خواهد از "گسترش، آزمایش یا در غیر این صورت دستیابی به جنگ‌افزارهای هسته‌ای" خودداری ورزند. و پاراگراف دیگری که در آن از کشورهای اتمی می‌خواهد "از هر اقدامی خودداری کنند" که تحقق خاورمیانه عاری از جنگ‌افزارهای هسته‌ای را به تعویق می‌اندازد.

این دو پاراگراف به روشنی اسراییل را هدف قرار گرفته است. اسراییل فعالیت‌های هسته‌ای خود را زیر نظر آژانس انجام نمی‌دهد و ایهود اولمرت امسال در یک گفتگوی تلویزیونی برای نخستین‌بار تایید کرد که اسراییل دارای بمب اتمی است.

نظرهای خوانندگان

«این دو پاراگراف به روشنی اسراییل را هدف قرار گرفته است».
حتی اسم «اسرائیل» در این دو پارگراف نیامده است، به این می گویید «روشنی»؟
با کپی اخبارها از رسانه های دیگر «ایدئولوژی» مربوطه را هم کپی می کنید.

-- مانی ب ، Sep 22, 2007 در ساعت 11:57 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)