تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد: دیداراز مرکزتجارت جهانی برای ادای احترام است

محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه اختصاصی با شبکه سی بی اس اعلام کرد که هدف وی از بازدید از محوطه برج‌های سازمان تجارت جهانی، ادای احترام به قربانیان این حادثه است.

Ahmadinejad000p.jpg

اسکات پلی، گزارشگر سی بی اس، به احمدی نژاد گفت: "نظر شما چیست؟ سازمان تجارت جهانی حساس‌ترین نقطه در قلب‌آمریکایی‌هاست، و شما هم باید بدانید که این دیدار چه بسا برای بسیاری توهین‌آمیز باشد."

رییس‌جمهوری ایران نیز در پاسخ گفت: "چرا باید توهین آمیز باشد؟"

گزارشگر سی بی اس نیز اظهار داشت: "شما رییس دولت یک کشور اسلامی هستید که دولت ایالات متحده می‌گوید صادرکننده عمده تروریسم در گرداگرد جهان است."

احمدی‌نژاد پاسخ داد: "ملاک اظهار نظر دولت آمریکا نیست. اتفاقی در آنجا افتاده که منجر به دیگر حوادث شده است. شمار زیادی بی‌گناه در آنجا کشته شدند و بسیاری از آنها هم آمریکایی بودند. ما با هر گونه عمل تروریستی و کشتار به شدت مخالفیم."

رییس‌جمهوری ایران افزود: "معمولا شما به این مکانها برای ادای احترام می‌روید. شاید هم برای مطرح کردن دیدگاه‌های خود درباره ریشه‌های چنین حوادثی بروید. فکر می‌کنم هر وقت این کار را انجام دهم، همانطور که پیش از این نیز گفتم، با ملت آمریکا همدردی خواهم کرد."

گزارشگر سی بی اس نیز گفت: "اما مردم آمریکا نیز معتقدند کشور شما یک کشور تروریستی است که صادرکننده ترویسم به جهان است. شما باید بدانید که دیدار از مرکز تجارت جهانی، بسیاری از آمریکایی‌ها را عصبانی می‌کند."

رییس جمهوری ایران در پاسخ گفت: "من تعجب می‌کنم. شما چطور از جانب همه مردم آمریکا صحبت می‌کنید. شما نماینده یک رسانه‌اید. شما گزارشگر هستید. آمریکا بیش از 300 میلیون نفر جمعیت دارد. دیدگاه‌های مختلفی در این باره وجود دارد."

پیش از این مقام‌های شهر نیویورک درخواست رییس‌جمهوری ایران برای بازدید از محوطه برج‌های سازمان تجارت جهانی را رد کرده بودند.

این مصاحبه روز یکشنبه روی آنتن خواهد رفت.

نظرهای خوانندگان

ظاهرا" مزه ی سفر های استانی با هزینه های میلیاردی زیر زبان ایشان مانده و اینبار می خواهند با پول این مردم دور آمریکا بگردند و عکس یادگاری بگیرند.

-- پویا ، Sep 21, 2007 در ساعت 11:58 PM

آقای احمدی نژاد بهتر نیست از گلستان خاوران بازدید کنید و به روح بزرگ این جوانانی که بدست شما و همکارانتان در نسل کشی سال 67 بقتل رسیدند احترام بگذارید.آفای وزیر کشورتان را که در آن سال مسئول قتل عام در زندان بندرعباس بودند برکنار کنید. آقای احمدی نژاد واژه های انسانی را آلوده نسازید .نظرتان راجع به دار زدن و سنگسارها و قطع دست در همین یکی دوماهه چیست .طرح قلع و قمع و بی احترامی به حریم انسانی و رفتار خشونت آمیز علیه زنان و جوانان ایرانی بدست رئیس پلیس تان که از بستگان نزدیک ومنتصب شما هم میباشد چیست. آقای احمدی نژاد قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس و جنایت های آشکار جمهوری اسلامی بر ملت ایران و انسانیت

-- جهان ، Sep 22, 2007 در ساعت 11:58 PM

یک سری هم به برج آزادی و لاس وگاس و استادیوم شرین ادیتوریوم کانادا و یه سری هم به داریوش بزنه بد نیست . !

-- kam ، Sep 22, 2007 در ساعت 11:58 PM

خوشحالم که گزارشگران آمریکایی حداقل این بار سخنان احمدی‌نژاد را تحریف نکردند.
تحریف سخنان احمدی‌نژاد توسط سی ان ان یادتان هست؟
خدمت کامنت گذار اولی هم عرض کنم که اصلاً رئیس جمهور برای همین کارهای سیاسی پول می‌گیرد.
بخیل بودن تا چه حد؟! ما در ایران ۳۰ هزار «میلیاردر» داریم، آن وقت از این حرف‌ها می‌زنیم.

-- حمید ، Sep 22, 2007 در ساعت 11:58 PM

عجب منطقی داره آقای رئیس جمهور! خب بوش که دیگه نماینده مردم آمریکا هست. وقتی اون میگه آمریکا از رژیم ایران بدش میاد یعنی همه آمریکا. پس لطفا سیریش نشو. یا شاید میگی بوش رو هم شورای نگهبان آورده سر کار.

-- آرین ، Sep 22, 2007 در ساعت 11:58 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)