تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ده‌ها‌کشته‌ در افغانستان همزمان‌با روزجهانی صلح

در روز جهانی صلح، در پی یک حمله انتحاری یک سرباز فرانسوی در کابل کشته شد و نزدیک به 40 شورشی طالبان در دیگر نقاط افغانستان جان خود را از دست دادند.


محل انفجار انتحاری امروز در افغانستان. فرانس پرس

ارتش فرانسه که در قالب نیروهای پاسدار صلح(آیساف) نزدیک به 1000 سرباز در افغانستان دارد، کشته شدن یک سرباز خود را در کابل به تایید رسانده است. آیساف نیز اعلام کرد در این انفجار 8 غیرنظامی افغان نیز زخمی شده‌‌اند.

نیکولا سارکوزی با صدور بیانیه‌ای با بازماندگان و آسیب دیدگان این انفجار ابراز همدری کرد و اعلام داشت که وی "از هر زمان دیگری برای مبارزه با تروریسم مصمم‌تر است."

فرانسه تاکنون 12 سرباز خود در افغانستان را از دست داده است.


در حدود 168 سرباز نیروهای آیساف سال جاری در افغانستان کشته شدند. پس از سرنگونی طالبان در سال 2001 ، امسال خونبارترین سال برای نیروهای بین‌المللی در افغانستان بود. روز گذشته نیز یک سرباز هلندی در افغانستان کشته شد. در سال جاری بیش از 100 حمله انتحاری در افغانستان روی داده است.

فرانس پرس به نقل از یک مقام افغان گزارش می‌دهد که در حمله گسترده نیروهای آیساف به شورشیان طالبان در هفته جاری دست کم 6 غیرنظامی افغان نیز کشته شده‌اند.

برپایه آماری که فرانس پرس ارائه می‌دهد نیروهای بین‌المللی در افغانستان، امسال 5هزار نفر را از پای درآورده‌اند که بیش از 700 نفر از آنها غیر نظامی بوده‌‌‌اند.

در حالی که فرانس پرس شمار تلفات طالبان در روز جمعه را در حدود 40 نفر اعلام کرده است، آسوشیتد پرس شمار کشته‌شدگان طالبان را در حدود 75 نفر گزارش می‌کند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)