تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

جزای نقدی، انفصال از خدمات دولتی و حبس تعزیری برای تاج‌زاده

شعبه 1083 دادگاه عمومی جزائی تهران مصطفی تاج‌زاده، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و معاون سیاسی سابق وزارت کشور در دولت خاتمی را به پرداخت سه میلیون ریال جزای نقدی بدل از سه ماه و یک روز حبس تعزیری بعلاوه سه ماه پانزده روز انفصال از خدمات دولتی بدل از چهارماه و ده روز حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش نوروز این محکومت در پی شکایت حجت الاسلام غفوری رییس هیات بازشماری آراء حوزه انتخابیه تهران در مرحله سوم از مصطفی تاج‌‍زاده به اتهام توهین به وی به هنگام ارائه دفاعیات تاج‌زاده و درج آن در کتاب رای ملت صادر شده است.

برپایه این گزارش، دردادگاه سال 1379 سیدمصطفی تاج‌زاده در دفاعیات خود گفته بود که حجت الاسلام غفوری در انتخابات مجلس ششم اراک 25 صندوق رای را بازشماری نموده بود اما 31 صندوق را باطل کرده بود که نتیجه انتخابات اراک را تغییر داد همچنین وی در انتخابات تهران نیز به اتفاق آقایان مصطفوی قائم مقام کنونی وزارت خارجه و شیخ عطار معاون کنونی وزارت خارجه در مرحله سوم بازشماری آراء 350 صندوق را مورد بازشماری قرار داده بودند اما پیشنهاد ابطال 534 صندوق را ارائه کردند.

نوروز می افزاید در سال 83 قاضی مرتضوی که هنوز دادستان عمومی تهران نشده بود و در مقام قاضی شعبه 1410 بود برای رسیدگی به این شکایت معاون اسبق سیاسی وزارت کشور را احضار می‌کند که تاج‌زاده ضمن حضور در دادگاه کتبا و شفاها به وی اعلام می‌دارد تا زمانیکه دستگاه قضایی به شکایت وی از دبیرشورای نگهبان رسیدگی نکند از خود دفاع نخواهد کرد و قاضی مرتضوی مختار است هر حکمی مایل است در خصوص شکایت سخنگوی آقای جنتی از وی صادر کند.

در اردیبهشت ماه سال جاری و پس از سه سال مسکوت ماندن این پرونده شعبه 1083 دادگاه عمومی جزائی تهران برای رسیدگی به این شکایت تشکیل جلسه می‌دهد که با حضور شاکی(حجت الاسلام غفوری) و متهم تشکیل می‌گردد و تاج‌زاده به در دادگاه حاضر می‌شود اما در اعتراض به عدم رسیدگی به شکایتش از احمد جنتی از خود دفاع نمی‌کند.

به گزارش نوروز ماه گذشته حکم فوق‌الذکر برای سیدمصطفی تاج‌زاده عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی صادر شده است و وی فرصت دارد تا در موعد مقرر قانونی نسبت به این حکم اعتراض کند اما تاج‌زاده اعلام کرده است که پیش از هرچیز خواستار رسیدگی قضایی به شکایتش از احمد جنتی به اتهام ابطال "غیرقانونی" حدود هفتصد هزار رای شهروندان تهرانی و تغییر نتیجه انتخابات به گونه‌ای که علیرضا رجایی منتخب مردم تهران از راهیابی به مجلس ششم جا ماند و غلامعلی حدادعادل به مجلس راه یافت، می‌باشد و مادامی که به این شکایت رسیدگی نشود در حکم صادره‌اش تجدید نظر نخواهد خواست.

نظرهای خوانندگان

آقای تاج زاده حالا بفرمائید این نظام را با سرمه و زیر ابرو گرفتن و روژ آرایش فرمائید و این اعمال را روشنفکری دینی بنامید....

-- بدون نام ، Sep 19, 2007 در ساعت 02:14 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)