تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

نگرانی وزیر خارجه روسیه از حمله به ایران

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، از احتمال اقدام نظامی علیه ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس سرگئی لاوروف، امروز پس از دیدار با برنار کوشنر، همتای فرانسوی خود، همچنین اعلام کرد روسیه از تحریم‌های یکجانبه علیه تهران پشتیبانی نخواهد کرد.


سرگئی لاوروف و برنار کوشته در مسکو. فرانس پرس

وزیر خارجه روسیه گفت: "ما به این باور رسیده‌ایم که در دوران مدرن هیچ مسئله‌ای راه‌حل نظامی ندارد، و این در مورد مسئله هسته‌ای ایران نیز صادق است."

سرگئی لاوروف افزود: "ما از گزارش‌های روز‌افزونی که حاکی از مد نظر قرار گرفتن جدی اقدام نظامی علیه ایران است، عمیقا نگرانیم."

برنار کوشنر که برای نخستین بار به عنوان وزیر امورخارجه به روسیه سفر می‌کند با سخنانی که یکشنبه شب درباره جنگ با ایران اظهار داشت موجی از نگرانی‌ها را در سراسر جهان برانگیخت. برنار کوشنر یکشنبه شب گفت جهان باید خود را برای جنگ احتمالی بر سر بحران اتمی ایران آماده کند.

وزیر امور خارجه دولت سارکوزی در این گفتگو که از رادیو و تلویزیون فرانسه پخش شد، همچنین اعلام کرد رهبران اروپایی درصدد هستند بیرون از چارچوب شورای امنیت ایران را تحریم کنند.

سرگئی لاوروف در واکنش به این سخنان کوشنر گفت: "اگر ما پذیرفته‌ایم که با یکدیگر کار کنیم که تبلور آن در تصمیم جمعی شورای امنیت است، پس هدف از تحریم‌های یکجانبه چیست؟"

درهمین حال وزیر امور خارجه فرانسه بر ضرورت مذاکره تاکید کرد چراکه به گفته وی از جنگ جلوگیری می‌شود. کوشنر با این حال گفت که جهان نباید در تحریم ایران از خود شرم و حیا نشان دهد.

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: "بدترین چیزی که می‌تواند روی دهد جنگ است و برای پرهیز از آن ما باید همچنان گفتگو کنیم و در مورد تحریم‌ها به اندازه کافی مصمم باشیم."

برنار کوشنر افزود: "ما باید بر سر تحریم‌های دقیق کار کنیم تا بیانگر رویکرد جدی جامعه جهانی در این مسئله باشد."

در مقابل سرگئی لاوروف، با تمجید از توافق تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت: "ما همچنان از توافق (ایران و آژانس) تبعیت می‌کنیم و بر این باوریم که شورای امنیت نباید اقدامی غیر از حمایت از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام دهد."

نظرهای خوانندگان

این آقا دروغ می گوید و دارد با دمش گردو می شکند چون توافقاتشان با امریکا دارد اجرائی می شود . او می داند که بمباران ایران آغاز یک دوره ده ساله از خرید های انحصاری ایران از روسیه و چین است و برای آن روز شاد است نه نگران اگر امریکا حمله زمینی می کرد نگران میشد ولی این کار نه جز توافقاتشان با امریکاست و نه عملیست و کابوس ملت ایران که همان نابودی تمامی تاسیسات زیر بنائیش در چند روز با بمبهای قدیمی (که به شر آنها در مانده اند) در اصل رویای روسیه است .... می بینید چقدر به هم نزدیکیم

-- بدون نام ، Sep 19, 2007 در ساعت 11:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)